Brunata får ny direktør

Keld Forchhammer er udnævnt som ny CEO hos Brunata. Tidligere CEO David Friisholm søger nye udfordringer efter fem år hos den danskejede internationale familievirksomhed – herunder de seneste to år som CEO.

David FriishoIm udtaler i forbindelse med sin fratrædelse:

”Det har været en udsøgt fornøjelse at arbejde med organisationen. Direktionen og medarbejderne har været meget positive og konstruktive over de store forandringer, der har været nødvendige for at tage Brunata dertil, hvor organisationen er i dag”.

- Brunata står efter turnaround og succesfuldt generationsskifte klar med et selskab gearet til inter- national vækst. Og bestyrelsen er overbevidst om, at Keld Forchhammer er rette mand til at styre Brunata ind i det næste spændende kapitel af virksomhedens fremtid, fortæller Eva Fischer Han- sen, bestyrelsesformand hos Brunata.

Det er en erfaren Brunata-mand og tidligere General Manager i selskabet som fra dags dato over- tager stillingen som CEO. Opgaven bliver at få vækst på det lukrative europæiske marked efter en stor investering i nye varmemålere og outsourcing af produktion.

- Vi har haft et godt samarbejde med David Friisholm senest som CEO for Brunata International, hvor han sammen med bestyrelsen har ledet virksomhedens forandringsproces. Og tidligere som direktør for Brunata i Skandinavien. Vi takker ham for indsatsen og ønsker ham held og lykke med de nye udfordringer. Samtidig ser vi frem til de kommende år under Keld Forchhammers ledelse,” siger bestyrelsesformand Eva Fischer Hansen,

• Arbejdsliv

Brunata er en dansk familieejet virksomhed med mere end 100 års erfaring i at levere løsninger, der optimerer og formindsker boligers og bygningers energiforbrug. I dag er alle vores målere udstyret med fjernaflæsning, og vi har en bred vifte af forskellige løsninger inden for energidata, som sælges i mere end 15 lande.

Det er vores mission at fremme bæredygtigt adfærd gennem energibesparelser og at levere retfærdig fordeling af udgifterne til vand, varme og el til beboerne baseret på præcise målinger af individuelt forbrug. Undersøgelser viser nemlig, at individuel måling og forbrugsafregning medvirker til bedre udnyttelse af ressourcerne, og kan medføre en besparelse på op til 40 % når forbrugerne er bevidste om deres egen forbrug.