Sydafrikanske Jacques Mattioli er ny Group CFO hos Yavica, der leverer softwareløsninger til ejendomsvirksomheder i Danmark og i udlandet.

Jacques Mattioli bliver ny Group CFO i Yavica

Tidligere CFO hos Experian og økonomidirektør hos CGI, Jacques Mattioli, er fra 1. juni ny Group CFO i softwarevirksomheden Yavica. – "Yavica har en fascinerende væksthistorie, som jeg gerne vil være en del af."

Først var han økonomidirektør hos CGI og derefter i fire år CFO hos Experian, hvor han havde ansvaret for Norden samt Holland og Rusland. Efter i alt otte år i København bliver sydafrikanske Jacques Mattioli nu ny Group CFO i Yavica, der leverer softwareløsninger til virksomheder i ejendomsbranchen.

- I løbet af de seneste fem år er Yavica vokset fra fem til cirka 100 medarbejdere, og væksten vil fortsætte, hvilket fascinerer mig. Samtidig deler jeg virksomhedens vision og værdier. Så da jeg blev bedt om at slutte mig til Yavica, følte jeg, at denne imponerende væksthistorie var noget, jeg havde brug for at være en del af, siger Jacques Mattioli.

Sydafrikanske rødder
45-årige Jacques Mattioli har studeret regnskabsvidenskab ved University of Pretoria og dertil erhvervet sig en Post-graduate Honors i Business Management fra University of South Africa.

Efter at have tilbragt sine formative år i Sydafrika flyttede han til Storbritannien, hvor han senere kom ind i it-branchen, først som økonomichef og senere finansinspektør hos it-virksomheden Logica. Fra 2013 til 2018 blev han økonomidirektør i CGI, og her mødte han den senere administrerende direktør og ejer af Yavica, Mads Pihl Sørensen.

- Jeg har solid erfaring med multinationale organisationer, og en af de ting, jeg bringer med mig til Yavica, er en stærk forståelse for, hvordan man organisatorisk styrer en virksomhed og strukturel rapportering. På grund af Yavicas vækst bliver Yavica som organisationen stadig mere kompleks, og derfor har virksomheden i høj grad brug for disse ting.

- Jeg vil have et særskilt fokus på at sikre virksomhedens cash flow, hvilket kræver en forståelse af alle processerne i virksomheden og kunderne. At arbejde med større organisationer betyder ofte længere og mere komplekse processer, og det fører til forsinkelser i betalinger. I den forbindelse er det et vigtigt mål for os at indføre automatiserede processer for at øge effektiviteten, men det skal understøttes med rettidig rapportering af høj kvalitet, fordi det er med til at sikre vores processer fra a-z. Så helt overordnet er en af mine væsentligste ansvarsopgaver at etablere en sund finansiel struktur, siger Jacques Mattioli.

Billedtekst: HÅNDPLUKKET: Mads Pihl Sørensen og Jacques Mattioli kender hinanden fra, da de begge arbejdede hos IT-virksomheden CGI. - Jeg har kendt ham i et årti og personligt været vidne til hans lange karriere med fremragende resultater. Og så er han god til mennesker, hvilket er et aktiv i en relationsbåren branche som vores, siger Mads Pihl Sørensen.

Mads Pihl Sørensen: 'Fremragende resultater’
Mads Pihl Sørensen føler sig overbevist om, at Jacques Mattioli er den rette person til at hjælpe Yavica med at nå sine mål på kort og langt sigt, hvilket primært er vækst på alle markeder.

- Yavica skal fordoble sin omsætning i de kommende to-tre år, og for at gøre det har vi brug for en formidabel strategisk finansiel kapacitet til at videreudvikle denne del af vores organisation. En sådan person har vi fundet i Jacques. Jeg har kendt ham i et årti og personligt været vidne til hans lange karriere med fremragende resultater. Han er god til mennesker og en leder, der forstår, hvordan virksomheder som Yavica agerer på flere internationale markeder, slutter Mads Pihl Sørensen.

Jacques Mattioli bor med sin kone og to sønner i København.

Denne nyhed er udsendt af: