Også i København, hvor a&o Hostels har to hostels, et i Sydhavnen og et på Nørrebro, stiger antallet overnatninger.

a&o Hostels: "Vi er næsten på niveau med første halvår af 2019"

Den internationale hostelkæde, a&o Hostels, oplever et overraskende rejseboom med en belægningsgrad på tværs af kæden på over 90 procent. Også på de to hostels i København stiger belægningen.

Særligt inden for gruppe- og familiebookinger oplever a&o en tocifret vækst i forhold til 2019 med en forventet omsætning på mellem 140 millioner og 160 millioner euro i år, vurderer CEO og ejer Oliver Winter, der grundlagde a&o for 22 år siden i Berlin.

- Vi er næsten på niveau med 2019, og det er et meget positivt signal for andet halvår af 2022. a&o Hostels har i perioden maj til juni haft mere end 2.500 opkald til reservationshotlinen dagligt samt en stigning på 80 procent i antallet af besøgende på aohostels.com sammenlignet med samme periode sidste år.

- Værelsesbelægningen var i gennemsnit 74 procent i maj og 85 procent i juni. Samlet set gør det første halvdel af 2022 til et af de bedste halve år i virksomhedens historie, siger Oliver Winter.

Også øget belægning i København

- Gennem det seneste halve år har vi konsekvent øget antallet af hotelgæster, så vi i de seneste måneder har haft en gennemsnitlig belægningsprocent på 75. I perioder har vi været fuldt bookede. De fleste gæster kommer fra Danmark, efterfulgt af rejsende fra Tyskland, der er vant til at besøge Europas hovedstæder via a&o. Vi modtager rigtig mange unge familier og par, som har lyst til at bo centralt i storbyen, og så har vi mange grupper, forklarer Sara Hansen, der er salgsansvarlig i Danmark.

a&o fortsætter vækst i større europæiske byer
Den stigende rejselyst og heraf øgede omsætning hos a&o falder på et strategisk vigtigt tidspunkt.

Fra 2020 og frem åbnede a&o Hostels fem nye hoteller i Warszawa, Budapest, København, Edinburgh og Rotterdam, hvilket bringer det samlede antal op på 40 hostels i 25 byer og ni europæiske lande. Herudover står bl.a. Storbritannien, Italien, Benelux, Irland og Frankrig højt på tyskernes ekspansionsliste, og derfor ser ledelsen positivt på den stigende omsætning på tværs af kæden.

For yderligere info, kontakt:

Sara Hansen, salesmanager, a&o Hostels, Danmark på mobil: 60 15 4066

Denne nyhed er udsendt af: