PH Park i Hørsholm, der kommer til at stå færdigt i efteråret 2023 senest, bliver et område med masser af grønne udearealer og adgang til en sø. Nu har et boligprojekt bygget over samme skitse modtaget en fornem byggepris.

Udvikler bag PH Park i Hørsholm vinder byggepris for femte gang

Boligudviklerne fra CALUM, der står bag PH Park i Hørsholm, har fået en ny hæder for sine byggerier. Denne gang for boligområdet Oasen, som på flere måder minder kraftigt om PH Park.

En af de ting, der springer i øjnene ved boligprojektet i PH Park i Hørsholm er kombinationen af moderne arkitektur og et stort fokus på grønne udearealer.

Og netop den opskrift har boligudviklerne bag PH Park, CALUM, modtaget en pris for - blot et andet sted i landet.

Billedtekst: Et helt nyt drone-foto viser, at PH Park er godt på vej. Her ses byggefelterne et og tre, hvor facaderne er ved at bliver gjort færdige. Foto: CALUM

Aalborg Kommunes komité for bygningspræmiering uddelte for nylig CALUM en pris for boligområdet Oasen i kategorien ’godt, sundt og smukt nybyggeri’ i Aalborg kommune. Det var femte gang CALUM blev præmieret.

Sø og grønne gårdrum giver livskvalitet
- Det er helt naturligt at drage en parallel mellem Oasen og PH Park i Hørsholm. Begge boligprojekter har lyse, funktionelle rum i boligerne og grønne gårdområder, hvilket inviterer til at beboerne kommer ned og være aktive udenfor. Og så ligger de begge op ad en sø med store, grønne udearealer som et aktiv. Alle disse elementer lagt sammen skaber en række unikke kvaliteter, man ikke ser mange andre steder, og som samlet giver en forøget livskvalitet, siger Cato Barslund, CEO hos CALUM.

Billedtekst: Sådan ser PR Park i Hørsholm ud taget ovenfra. I alt bliver der opført 193 boliger på tilsammen 21.000 kva. Foto: CALUM

De 193 boliger i PH Park, som naturligvis er opkaldt efter arkitekten Poul Henningsen, der boede i Hørsholm de sidste 20 år af sit liv, bliver i skrivende stund opført på den tidligere hospitalsgrund på Usserød Kongevej og udgør i alt cirka 21.000 kvadratmeter.

Boligerne bliver opført som rækkehuse og lejligheder og ventes at stå klar til indflytning i sommeren/efteråret 2023. Entreprenøren er Dansk Boligbyg A/S

Cato Barslund

CEO Adm. direktør 25234902 Om CALUM