39-årige Luise Simonsen Raine er ny produkt-CCO hos Yavica.

Yavica styrker vækstrejse med ny CCO

Luise Simonsen Raine er ny produkt-CCO hos ejendomssoftwarefirmaet Yavica, og ansættelsen af hende bliver vigtig i bestræbelserne på fortsat vækst.

Yavica er siden sin etablering i 2017 vokset fra fire til cirka 100 medarbejdere, og forventningen er at fordoble forretningen de næste tre år.

Ifølge CEO og ejer af Yavica, Mads Pihl Sørensen, er Luise Simonsen Raine med sin rolle som CCO for Yavicas produktforretning strategisk ansat til at understøtte virksomhedens ambitiøse vækstrejse.

- På trods af generel afmatning i dansk og international økonomi så oplever vi fortsat stigende efterspørgsel på vores softwareløsninger, især til internationale ejendomskunder. Derfor har vi behov for en CCO til at skærpe Yavicas produktportefølje og fortsat sikre en stærk sammenhæng mellem vores kunders behov og vores løsninger til dem. Det skal Luise bidrage med, og så kommer hun til at indgå i den forberedende og afsluttende del af kundeakvisitionen, forklarer Mads Pihl Sørensen.

EDC, Colliers og konkurrenter
39-årige Luise Simonsen Raine kommer fra en stilling som CCO hos Zentura, hvor hun har været i små tre år, bl.a. med kommercielt ansvar for virksomhedens software- og konsulentforretning. Sammenlagt har hun som CCO arbejdet med IT og softwareudvikling i seks år, og en af hendes styrker er hendes betydelige branchekendskab fra ejendomsbranchen.

Blandt andet har hun været med til at udvikle driftssoftware til ejendomsvirksomheder såsom EDC, Home, Colliers og Nordea, ligesom hun har erfaring med software fra konkurrerende løsninger.

- Udover at være med til at hente nye kunder så bliver min opgave at ensarte Yavicas produktlinje, så vi i højere grad opnår en sammenhæng i form, layout og indhold til kunderne. En af mine styrker er at bygge bro til kunderne og lytte til deres behov, og det bliver en vigtig opgave i bestræbelserne på at søsætte endnu mere komplette og fyldestgørende løsninger, siger Luise Simonsen Raine, der oprindelig er uddannet ejendomsmægler med en baggrund i England.

Yavica har haft stor succes med at bygge softwareløsninger integreret med Microsoft Dynamics 365 målrettet store danske- og internationale ejendomsvirksomheder. Firmaet har udviklet softwareløsningerne, FlexProperty, Yavica Data Management og Loan Management, som bygger oven på Microsofts standardiserede forretningssystemer, men som noget unikt tager særskilt hensyn til et lands specifikke lovgivning og regler på ejendomsområdet, for eksempel regulering af husleje.