FoodTech 2014 – en spændende messe

Det er ikke første gang, Bürkert-Contromatic A/S har udstillet på FoodTech i MCH. Som leverandør af produkter og systemer til automationsløsninger har Bürkert også en bred række produkter, der er specielt målrettet processer indenfor fremstilling af fødevarer, og derfor er FoodTech messen naturligvis et meget interessant forum for os, siger administrerende direktør Aage Dam.

I år har Bürkert lanceret flere nye produkter, og et af disse er flowmåleren FLOWave, der er designet til en ny patenteret målemetode - SAW-teknologi. Denne teknologi blev fundet så innovativ af FoodTech’s bedømmelsesudvalg, at Bürkert modtog FoodTech Award 2014 for produktet. Den nye teknologi gør, at FLOWave kan fungere uden sensorelementer i målerøret, og dermed levere meget præcise målinger selv i krævende hygiejniske appikationer.

Bürkert-Contromatic A/S var et af de nominerede firmaer til årets FoodTech Award, men det var en særlig glædelig overraskelse, at vi vandt prisen. Det er vi selvfølgelig meget stolte over, men det fortæller samtidig også noget om de unikke egenskaber, FLOWave har, påpeger Aage Dam.

Bürkert arbejder målrettet på at kunne levere innovative højkvalitetsprodukter til hygiejniske miljøer, og har dermed stor fokus på produkter til opgaver indenfor fødevareteknologi. FLOWave er et nyt produkt, som Bürkert forventer sig meget af fremover, men også det øvrige program af procesventiler optimeres løbende. ELEMENT-ventilserien med tilhørende styretoppe, positioners og feedback- units, Robolux membranventiler, samt et ventilø-program med Ethernet-baserede feltbus moduler er alle produkter, der er særdeles velegnede til fødevareapplikationer.

Vi havde rigtig mange besøg og stor aktivitet på vores stand, og det glæder vi os naturligvis meget over. Vi arbejder nu intensivt på at behandle disse henvendelser hurtigst muligt, slutter Aage Dam.

www.burkert.dk

Bürkert-Contromatic A/S
Hørkær 24
2730 Herlev

Kontakt: Marketing Manager Sussi Erikshøj, sussi.erikshoj@burkert.com

• Kemikalieindustrien

• pneumatisk processystem
  • flowave
  • element ventiler
  • bürkert
  • airline
  • automationsløsninger
  • feltbus
  • ethernet feltbus moduler
  • ventilø
  • procesventiler

Bürkert er en globalt ledende og innovativ leverandør af produkter og løsninger til automationsopgaver. Det omfattende produktprogram til at måle, styre og regulere væsker og gasser finder anvendelse i en mangfoldighed af brancher, lige fra vandbehandling, fødevare-, farma- og bio-virksomheder, laboratorier og dentalvirksomheder samt rumfartsteknik. Med en produktportofolio på mere end 30.000 produkter er Bürkert en af de få leverandører på markedet, der kan klare hele loopet med måling, styring og regulering af processer. Produktprogrammet går lige fra magnetventiler og procesventiler til sensorer for niveau, flow, tryk, pH, ledningsevne og temperatur, og produkterne udmærker sig ved, at de kan sammensættes til komplette kontrolsystemer. Systemerne kan skræddersyes lige fra et ukompliceret on/off system til mere komplekse proceskontrolsystemer.

Bürkert koncernen har hovedsæde i Ingelfingen i Tyskland, 5 produktionsfabrikker, 5 systemhuse og datterselskaber i 36 lande. Virksomheden beskæftiger på globalt plan 2.500 medarbejdere, heraf 25 medarbejdere i det danske selskab i Herlev.

Sussi Erikshøj

Pressekontakt Marketing Manager +45 44 50 75 00