JÆGERNE MED ROLF LASSGÅRD ER TILBAGE MED EN NY SÆSON

Rolf Lassgård er tilbage i rollen som den pensionerede politimand Erik Bäckström, når 2. sæson af C Mores originalserie Jægerne får premiere den 8. marts. I den nye sæson bliver rollelisten forstærket med Lisa Endre (Tynd is, Millennium-trilogien).

Det er 25 år siden, at den svenske filmklassiker Jægerne blev vist for første gang, og tre år siden C Mores populære originalserie af samme navn fik premiere. Nu kommer den længe ventede 2. sæson, hvor Erik Bäckström (Rolf Lassgård) genoptager en mordsag for at se, om han begik en tragisk fejl for 15 år siden. Og snart bliver der vendt fuldstændig op og ned på hans ellers så rolige hverdag.

- Sandheden har altid haft en høj pris i Jægerne. At holde sandheden tilbage kan vise sig at koste endnu mere. Hvad har man gjort rigtigt og forkert? Erik er i denne sæson sin egen antagonist. Han kæmper meget med sig selv, og risikerer at blive sin egen største fjende. Forhåbentlig viser det andre sider af ham, siger Rolf Lassgård om sin karakter.

I Jægerne 2 bliver Erik Bäckströms rolige tilværelse forstyrret, da Joar Särn (Simon J Berger) dukker op, 15 år efter han blev dømt for et mord, som stadig plager det lille samfund i Norrbotten. Erik får hjælp af anklageren Niki Thompson (Lisa Endre) til at finde frem til sandheden bag mordet. Eriks beslutning om at efterforske sagen på ny åbner for konflikter med hans tidligere venner, og ikke mindst nevøen Peter (Johan Marenius Nordahl), som er betjent. Snart befinder Erik og Peter sig på hver sin side af en eskalerende konflikt i det lille samfund.

Björn Carlström og Stefan Thunberg er hovedforfattere til Jægerne 2, mens Jens Jonsson og Johan Lundin er instruktører for krimiserien. Den 2. sæson er produceret af Per Janérus & Björn Carlström/Hamonica Films i samarbejde med SF Studios og i samproduktion med Filmpool Nord på bestilling af C More og TV4. Lisa Dahlberg er eksekutiv producent hos C More og TV4.

• rolf lassgård
  • lisa endre

Forestil dig at du kan vælge frit mellem utallige film og serier, børneunderholdning samt dokumentarer og se det præcis, hvornår du ønsker. C More har aftaler med en lang række film- og serieproducenter, som sikrer C Mores kunder adgang til de største blockbustere og nyeste serier.