Erhvervsnetværk hjælper udsatte unge

Udsatte unge skal også have en chance på arbejdsmarkedet, og virksomhedsnetværket PÅ VEJ vil hjælpe flere unge ind i virksomhederne. Indsatsen går i gang med et stort kickoff-arrangement i Billund 6. december.

Med støtte fra Ole Kirks Fond, KG Fonden og Billund Kommune er virksomhedsnetværket PÅ VEJ sat i søen for at få flere udsatte unge ind i virksomhederne i Billund.

Med støtten fra fondene og kommunen kan netværket hjælpe endnu flere unge. Indsatsen går for alvor i gang med et kickoff-arrangement 6. december på Gyttegård Golf Klub i Billund, hvor bl.a. Lisbeth Zornig holder oplæg under titlen Fra vred til voksen.

Hjælper også i weekenden

PÅ VEJ er et netværk af virksomheder i Billund Kommune, der både rummer virksomheder, som aktuelt har en eller flere udsatte unge i arbejde, samt virksomheder, som støtter idéen og projektet.

Netværket står klar til at hjælpe de unge gennem hele ugen. Erfaringsmæssigt er det nemlig sådan, at de fleste ting går galt i tidsrummet mellem 16 og 8 eller i weekenden, hvor man ikke er på arbejde.

Cabi er også en del af PÅ VEJ, og får til opgave rådgive samt opsamle og dokumentere projektets erfaringer. Til kickoff-mødet den 6. december deltager Cabis eksperter, Ann Cathrine Lebech Hoe og Jesper Pedersen, hvor de fortæller om deres arbejde med udsatte unge.

”Det er dejligt at se at lokale virksomheder selv tager initiativ til at gøre en forskel for udsatte unge i Billund Kommune. Udover de praktikker vi kender som et godt redskab, bliver det spændende at se hvilken rolle netværket kommer til at spille for udsatte unge i Billund kommune de kommende år. Det glæder vi os til at følge hos Cabi.”

Mere information

Læs mere om PÅ VEJ på Cabis hjemmeside