Rekordmange er ansat i fleksjob

Rekordmange er ansat i fleksjob

Sidste år var 67.800 fuldtidspersoner ansat i fleksjob, og det er flere end nogensinde før. På fem år er antallet af personer i fleksjobordningen vokset med 23 procent.

Da reformen af fleksjob blev gennemført i 2013 var et af målene, at flere skulle tilknytes arbejdsmarkedet, og det er i den grad lykkedes.

I 2017 var 67.800 fuldtidspersoner ansat i fleksjob, og det er rekordmange. Samtidig er antallet af ledige, som er tilkendt fleksjob, men endnu ikke har fået et job, faldet fra ca. 25 procent i 2012 til 18 procent i 2017. Det skriver Agenda.

Med reformen i 2013 blev der åbnet op for de såkaldte minifleksjob, hvor det er muligt at være ansat i under ti timer om ugen, og det er lykkedes. I 2017 var godt hver tredje i fleksjob ansat i et job på under ti timer om ugen.

Cabi har udviklet et tema, hvor virksomheder bl.a. kan finde hjælp til at fastholde en medarbejder i fleksjob, eller ansætte en ny medarbejder i fleksjob. Det finder du på Cabis hjemmeside

Tags

Cabi er et nonprofit videns-, netværks-, og formidlingshus med bevilling fra Beskæftigelsesministeriet. Vi arbejder for et socialt ansvarligt arbejdsmarked, hvor mennesker og virksomheder lykkes. Det gør vi ved at stille brugbar viden og operationelle værktøjer til rådighed for virksomheder og kommuner, der ønsker at fremme:

Pressekontakt Kommunikationschef Kommunikation og marketing 4128 4126
Jakob Rom Johansen

Pressekontakt Kommunikationsmedarbejder Presse, nyhedsbeve, nyheder, sociale medier 20658534