Danmarks mest socialt ansvarlige virksomheder skal findes

Med mere end 20 år på bagen er CSR People Prize en af de mest veletablerede CSR-priser i Danmark. Prisen uddeles til virksomheder, der gør en ekstraordinær indsats for at tage et socialt ansvar. Jagten på årets mest socialt ansvarlige virksomheder er i gang, og priserne uddeles den 12. september 2023.

De virksomheder, der tager et stort socialt ansvar, fortjener at blive fejret. Det gør videnshuset Cabi med uddelingen af CSR People Prize.

Prisen har eksisteret siden 1999 og går til virksomheder, der med socialt ansvar har vist, at de kan fastholde medarbejdere og forebygge, at medarbejdere må stoppe, fx på grund af sygdom eller nedslidning. Prisen kan også gå til virksomheder, som har succes med at ansætte mennesker, som har udfordringer, der gør det svært at komme ind på arbejdsmarkedet, fx nedsat arbejdsevne.

”Ligesom grøn omstilling står social ansvarlighed højt på den nationale dagsorden. Der er brug for, at stærke erhvervsledere viser, hvordan social ansvarlighed bliver en del af forretningen. Med CSR People Prize får vi dem frem i lyset som værdifuld inspiration til andre ledere,” siger Mette Rønnau, direktør i Cabi og formand for juryen bag CSR People Prize.

Hylder både store og små virksomheder
CSR People Prize 2023 uddeles inden for to forskellige kategorier, og både private og offentlige virksomheder fra hele landet kan komme i betragtning.

• Virksomhed med op til 250 ansatte
  • Virksomhed med flere end 250 ansatte

Alle kan indstille deres egen virksomhed og/eller anbefale en virksomhed at indstille sig til prisen.

Læs mere og indstil en virksomhed

Indstillingen til CSR People Prize 2023 er åben, og alle kan indstille til og med den 21. maj 2023. Priserne uddeles den 12. september 2023.

Se vindere og nominerede fra sidste års uddeling

Vil du vide mere?
Vil du vide mere, kan du kontakte Signe Bloch-Krarup, chefkonsulent i Cabi, mail: sb@cabiweb.dk, telefon: 2227 5629.

• csr

Cabi er et nonprofit videnshus med bevilling fra Beskæftigelsesministeriet. Vi arbejder for et socialt ansvarligt arbejdsmarked, hvor mennesker og virksomheder lykkes. Det gør vi ved at stille brugbar viden og operationelle værktøjer til rådighed for virksomheder og kommuner, der ønsker at fremme: