Nyt produkt: CapitalBox lancerer kassekredit til iværksættere

Den internationale fintech virksomhed, som siden 2016 har tilbudt erhvervslån til danske iværksættere, tilføjer et efterspurgt finansieringsprodukt til porteføljen. Fra juni 2022 kan små og mellemstore virksomheder få kassekredit, enkelt og hurtigt, uden om banken.

Efterspurgt produkt

'Vi er meget glade for at kunne tilbyde eksisterende og nye kunder denne finansieringsløsning. Vi har haft mange forespørgsler på kassekredit, vi har lyttet, og nu er vi klar til at tilbyde det, kunderne efterspørger' siger CEO for CapitalBox Oscar Barkman.

Betal kun, for det du bruger

Iværksættere kan ansøge om en kassekredit til erhverv på op til 750.000 kr. Ansøgningsprocessen foregår digitalt og kassekreditten kan sættes op og være klar til brug indenfor blot én arbejdsdag. Virksomheden får en brugerkonto på CapitalBox’ digitale platform, hvor de selv kan administrere udbetalinger og indbetalinger som det passer virksomhedens behov, så længe de månedlige minimumsbetalinger vedligeholdes. Det betyder, at virksomheden kun hæver den kapital de har brug for og derfor kun betaler renter at det, de bruger.

Kræver ikke sikkerhedsstillelse

CapitalBox differentierer sig fra traditionelle banker ved ikke at kræve sikkerhed for lån til deres kunder. Dette er en stor fordel for mange, specielt små og mellemstore virksomheder, som ikke kan stille den krævede sikkerhed til et banklån. Bankens lånevilkår kræver ofte pant i fast ejendom eller inventar, men det er ikke alle virksomheder som er bygget med en struktur baseret på anlægsaktiver. 'Ved ikke at kræve sikkerhedsstillese, åbner vi for finansieringsmuligheder for en lang række virksomheder, som i dén grad har været overset på markedet' siger Oscar Barkman.

Formålet med kassekreditten

Kassekreditten kan bruges som en buffer til virksomhedens driftskapital. Iværksættere og små virksomheder har store udsving i deres pengestrøm fra måned til måned. Der kan være situationer hvor for eksempel en håndværker køber stort ind i materialer til en kunde, men først bliver betalt for arbejdet tre måneder senere. Selvom håndværkeren skaber et fint overskud på årsbasis, mangler der kapital til at betale regninger i de tre måneder. Det er dér at kassekreditten vil hjælpe. Andre eksempler på nyttig brug af kassekreditten kan være til at finansiere en markedsføringskampagne, eller til at ansætte en ny medarbejder til et projekt. Virksomheden bestemmer selv hvad kreditten skal bruges til, og hvornår og hvor meget der skal trækkes på den.

Lån op til 750.000 kr.

Konto klar på én arbejdsdag.

Digital platform til at administrere udbetalinger.

Betal så meget du vil, så længe du overholder de månedlige minimumsbetalinger.

Betal kun renter for det, du bruger.

Virksomheden skal være registeret i Danmark.

Virksomhedens ejer skal bo i Danmark.

Virksomhedens årlige omsætning skal være på mindst 480.000 kr.

Virksomheden skal have været i drift i mindst 12 måneder.

Virksomheden skal have en tilknyttet virksomhedskonto.

• Økonomi, finans

• finansiering
  • iværksætter
  • smv
  • erhvervslån
  • capitalbox
  • kassekredit

CapitalBox er en europæisk fintech virksomhed som tilbyder enkle og hurtige erhvervslån til små og mellemstore virksomheder. CapitalBox blev etableret i 2015 i Sverige. Siden er vi vokset og er nu til stede i Danmark, Sverige, Finland, Litauen og Holland. CapitalBox er en del af Multitude Group som er børsnoteret i Frankfurt. Vi tilbyder lån fra 15.000 -2.500.000 kr. i en låneperiode på op til 36 måneder.