PYRENÆERNE og VAL D’ARAN

PYRENÆERNE og VAL D’ARAN

PYRENÆERNE

Rafting Parc bliver til

Segre Olympic Parc blev skabt i La Seu d’Urgell i 1992 som rammen om kajakdisciplinerne til de Olympiske Lege. Disse faciliteter er senere blevet brugt som træningsanlæg, og offentligheden har også udtryk ønske om at dyrke rafting i et lukket område. Parken bliver kendt under navnet Rafting Parc med aktiviteter som rafting, kajaksejlads, hydrospeed og lavbundede kajakker, under kyndig vejledning fra et hold af erfarne eksperter.

www.parcolimpic.cat

Mountainbikeruter i naturparken Alt Pirineu

Et nyt kort omfatter 35 mountainbikeruter i naturparken Alt Pirineu. Det er den første enkeltstående guide som medtager alle tilgængelige mountainbikeruter inden for parken, heraf er femten nye. Guiden har også otte kombinerede pakker i samarbejde med lokale forretninger og organisationer, som har til formål at fremme turismen og den økonomiske vækst i området.

VAL D’ARAN

Val d’Aran udvider sit udbud af vandreruter i 2018-sæsonen

Val d’Aran tilbyder specifikke ruter med flere etaper, specielt henvendt til familier eller mennesker uden den store vandreerfaring. Med dette mål for øje har firmaet Camins skabt to nye vandremuligheder, Aneto Tour og Garonne Sources. Den første fører vanderne til et af de smukkeste områder i Val d’Aran, med et af de bedste udsyn over bjergkæden Aneto-Maladeta. Denne tredags rute med etaper på maksimalt fem timer giver mulighed for fritid til andre oplevelser i området som kultur, natur, shopping eller andre sportsgrene.

“Garonne Sources” er en vandretur gennem de tre områder hvor kilderne til denne flod befinder sig. Derfra flyder floden 600 km fra Val d’Aran ned til Atlanterhavet, hvor dens udmunding befinder sig tæt på den franske by Bordeaux.

Exciting Events er et firma som har udviklet dette nye turisttilbud: ARAN TOURS & TREK. Dette tilbud henvender sig til mennesker med en vis erfaring inden for bjergvandring, og kan udføres både sommer og vinter, med langrendsski eller snesko. Afhængigt at tiden som deltagerene har til rådighed kan ruten gennemføres i 3-7 etaper, og fører gennem tre naturparker. ARAN TOURS & TREK giver også mulighed for guidede fisketure med eksperter og professionelt udstyr.

www.visitvaldaran.com

Cykelløb og vandring i høje bjerge

Når sneen smelter bliver de lokale spor og stier i Val d’Aran de perfekte omgivelser til forskellige konkurrencer som kræver bjergrigt terræn. Med Trail Vielha-Molières 3010, styrker Val d’Aran sin position som en bjergdestination som er velegnet til begivenheder med cykel og bjergløb. Dette maraton forløber over fem bjergtoppe i Val d’Aran over 2000 meter, herunder Molières, regionens højeste bjerg på 3010 meter. Et andet bemærkelsesværdigt løb er Pedals de Foc Non Stop MTB Ultramarathon, som afholdes for 13. gang i år. Blandt andre konkurrencer i Val d’Aran kan nævnes Trail Carlac, Ultra Trail Naut Aran, Corsa e Caminada des 15 Pòbles, Era Nocturna de Vielha og La Vertical d’Aran.

www.visitvaldaran.com