Classic Rock logo

Radio Classic Rock er blevet landsdækkende med aftale med Teracom

Efter at have ligget på FM-sendefrekvenser på DAB+ i Østjylland og Københavnsområdet i en periode, har den kommercielle radiostation Classic Rock valgt at blive landsdækkende, med en distributionsaftale på DAB+ med Teracom.

”Classic Rock formatet, med alle de gode rocknumre fra de seneste 30-40 år, har vist sig at have et stort potentiale med et ugentligt lyttertal på over 100.000 i flere uger (kilde: Kantar Gallup, Radiometer), så vi vil gerne prøve det af på den store klinge” siger Michael Jørgensen, direktør for FFC Media, som ejer Classic Rock.

Om distributionsaftalen på DAB+ mellem Teracom og FFC Media siger Martin Løbel, CEO i Teracom: ”Vi har gennem den seneste tid oplevet en stigende interesse for DAB+ distribution fra en række aktører. En interesse, som udspringer dels af de kommende radioudbud og dels af de kommercielle muligheder som national DAB+ distribution giver.
Det er glædeligt, at en endnu en stærk aktør som Classic Rock og FFC Media også vælger at tro på DAB+, som den fremtidige radioplatform i Danmark. Vi forventer at endnu flere aktører snart vil følge efter med øget mangfoldighed til følge” siger Martin Løbel, CEO i Teracom A/S og tilføjer ”at EU’s krav om DAB-radioer i nye biler er med til at styrke DAB+ platformen yderligere”.

Kontakt for yderligere information:

Martin Løbel
Adm. direktør, Teracom A/S
Martin.lobel@teracom.dk

Michael Jørgensen
Direktør, FFC Media
mij@dinradio.dk

Teracom A/S er den førende operatør af terrestriske broadcast netværk i Danmark og er desuden egen ISP’er. Teracom A/S ejer og driver en række høje sendemaster i hele Danmark, som bl.a. benyttes ved distributionen af digital TV og radio (AM/FM/DAB+). Selskabet ejer og driver desuden et nationalt fiberoptisk netværk (3500 km), der har forbindelse til alle høje sendemaster samt til de fleste væsentlige knudepunkter, programproducenter og broadcastere i Danmark. Teracoms infrastruktur understøtter ud over klassisk tv- og radio distribution også tekniske leverancer af mobiltelefoni og forskellige former for radiokommunikation (beredskab/kystradio) og IP-transmission for erhvervsvirksomheder og senest har Teracom opbygget en landsdækkende IoT.net. Teracom A/S designer, installerer og driver de tekniske løsninger, har egen landsdækkende serviceorganisation og overvåger alle installationer i en døgnbemandet NOC (Network Operation Center).

Cibicom tilbyder IoT, IP- og radio/tv broadcast infrastruktur og datacentre, samt masteløsninge til mobiloperatører.

Cibicom projekterer, etablerer, driver og yder service på driftsikre, landsdækkende infrastrukturer og løsninger. Cibicom disponerer over landets mest attraktive mastepositioner og fremfører radio, tv, IoT og data til hver en krog af landet.

Med et landsdækkende backbone og accessnetværk, der er designet til høj tilgængelighed og redundant fremføring, tilbyder vi løsninger, der spænder fra enkelte forbindelser til hele transmissions- og broadcastnetværk.

Afhængig af kundernes nuværende løsning, samt de lokale forudsætninger, kan vi tilbyde en bred vifte af transmissioner, lige fra fiber til radiokæde-links. Vi har egen landsdækkende serviceorganisation og vi overvåger alle installationer i vores døgnbemandede NOC (Network Operation Center) hvilket giver os mulighed for at tage det fulde ansvar for installation, drift og vedligeholdelse.

Gennem professionel rådgivning, installation og service sikrer vi vores kunder adgang til nyeste teknologier, og vi skaber hermed det bedste fundament for kompetente helhedsløsninger.

Cibicom A/S
Industriparken 35-37