Radio LOUD er gået i luften på Cibicoms DAB+ net.

Cibicom A/S har etableret og driver det danske DAB sendenet, oplever stigende interesse for at sikre sig en landsdækkende kanal på det digitale radionet.

”Vi hilser Radio LOUD velkomne som ny kanal på DAB-nettet. Det er flot, at det trods udfordringer med coronakrisen, er lykkedes for holdet bag LOUD at lancere kanalen til tiden. Fra vores side har vi naturligvis sikret at teknikken var på plads til lanceringen, så LOUD trygt kunne gå i luften og fra dag ét, nå ud til størstedelen af de danske lyttere via DAB platformen” siger Martin Løbel, Adm. direktør i Cibicom A/S og fortsætter ”DAB er fremtidens radioplatform i Danmark og afløseren for FM på lidt længere sigt. Vi kan se, at platformen bliver stærkere og stærkere for hver dag. Lyttertallene tyder på, at lytterne har taget DAB til sig. Og med nye spændende indholdstilbud som radio LOUD, forventer vi en forstærkning af denne tendens. Og så hjælper det også, at alle nye biler, fra udgangen af 2020, vil have indbygget DAB radio.”

LOUD er Danmarks kultur- og taleradio. Det er en række radioer og fremtrædende kultur- og undervisningsinstitutioner og ungdomsorganisationer, der har fundet sammen om at skabe et landsdækkende medie og en DAB-radiokanal.
LOUD kan høres på DAB+ og på radioloud.dk.

• Data, Telekommunikation, IT

• kommunikationsinfrastruktur
  • loud
  • dab+
  • digital radio
  • cibicom a/s
  • radio loud

Cibicom A/S (tidligere Teracom A/S) er den førende operatør af terrestriske broadcast og LoRaWAN baserede Internet of Things (IoT) netværk i Danmark og er desuden egen ISP’er. Cibicom A/S ejer og driver en række høje sendemaster i hele Danmark, som bl.a. benyttes ved distributionen af digital TV og radio (AM/FM/DAB). Selskabet ejer og driver desuden et nationalt fiberoptisk netværk (3500 km), der har forbindelse til alle høje sendemaster samt til de fleste væsentlige knudepunkter, programproducenter og broadcastere i Danmark.
Cibicoms infrastruktur understøtter ud over klassisk tv- og radio distribution, også tekniske leverancer af IoT- og mobilinfrastruktur og forskellige former for radiokommunikation (beredskab/kystradio), Datacenter Colocation og IP-transmission for erhvervsvirksomheder.
Cibicom A/S designer, installerer og driver de tekniske løsninger, har egen landsdækkende serviceorganisation og overvåger alle installationer i en døgnbemandet NOC (Network Operation Center).