Too Good to Good nu med lykkeposer hos Circle K

Circle K Danmark introducerer Too Good To Go-lykkeposer i 209 danske butikker

Circle K i Danmark har indgået et landsdækkende samarbejde med Too Good To Go for at komme madspild til livs. Det er en del af en målrettet madspildsindsats, som finder sted på nordisk plan, og i alt 209 danske og 143 norske Circle K-butikker sælger nu lykkeposer med overskudsmad.

Samtlige Circle K-butikker i Danmark tager nu kampen op mod madspild ved at tilbyde lykkeposer med overskudsmad via Too Good To Go-appen.

Samarbejdet er kommet i stand efter en kort testperiode, som ifølge Too Good To Go’s danske landechef, Heidi Boye, har været en stor succes for begge parter. Det danske samarbejde trækker på erfaringer fra Norge, hvor 143 Circle K-butikker bekæmper madspild via Too Good To Go.

“Vores danske brugere har taget rigtigt godt imod Circle K’s lykkeposer i testperioden, og vi har allerede reddet over 200.000 måltider i samarbejde med Circle K i Norge. Så det er et samarbejde med enormt potentiale, og vi er selvfølgelig meget glade for, at vi i fællesskab kan forhindre meget store mængder mad i at gå til spilde,” siger Heidi Boye, landechef for Too Good To Go i Danmark.

Circle K Danmark vil vil i alle danske butikker tilbyde to aftenposer med blandede varer pr. butik og vil løbende opjustere mængden alt efter behov. Indsatsen mod madspild er ét ud af en lang række initiativer, i Circle K Danmarks rejse mod en mere bæredygtig fremtid:

“Kampen mod spild af mad er en vigtig del af vores fortsatte indsats for at blive en mere bæredygtig virksomhed. Med samarbejdet med Too Good to Go har vi taget endnu et vigtigt skridt i den rigtige retning i vores grønne omstilling”, siger Ann Kirstine Havsteen, Market Development Director for Circle K Danmark

Fakta om madspild

• Det samlede danske madspild løber op i ca. 715.000 ton årligt. Heraf tegner servicesektoren tegner sig for 227.000 ton (kilde: Miljøministeriet, Regeringens Strategi for affaldsforebyggelse ”Danmark uden affald II”).
  • Madspild står - i følge FN - for mellem 8 og 10 procent af den globale CO2-udledning.
  • I følge FN’s verdensmål 12.3 skal der ske en halvering af madspildet på forbruger- og detailniveau inden 2030.

Pressekontakt Pressekontakt, talsmand og diverse henvendelser +45 53640042

Take it easy...

Circle K er én de førende convenience, energi og brændstofleverandører i Danmark, og alene herhjemme har vi mere end 225 butikker og stationer samt mere end 150 Ingo-stationer. Derudover kan du finde Circle K i flere andre europæiske lande såsom Polen, Irland, Norge, Sverige, Estland, Letland, Litauen og i Rusland. I alt har vi cirka 2.300 full-service stationer (brændstof og butik) og automatanlæg (kun brændstof) i Europa, og på tværs af landene arbejder mere end 18.500 Circle K-medarbejdere i vores butikker eller på vores koncerns hovedkontor, på vores otte regionale kontorer, på vores terminaler eller på vores mange depoter.

Circle K Danmark A/S
Borgmester Christiansens Gade 50