Endnu et godt år for Circle K Danmark

På trods af Covid-19 leverer Circle K Danmark endnu et godt resultat med vækst på toplinjen og i bruttofortjeneste i årsregnskabet for 2019-2020. Stor lønsomhed har gjort virksomheden i stand til at styrke sin position i markedet, opretholde medarbejderstyrken og forberede sig på fremtiden.

Det seneste finansår har været et rekordår for Circle K i Danmark for både omsætningen og bruttofortjenesten. Det gode resultat kommer til trods for den nedlukning af samfundet, som ramte Circle K Danmark ved udgangen af sit finansår, der løber fra maj til april. Det gode resultat og stor lønsomhed betød desuden, at Circle K har kunne opretholde medarbejderstyrken uden lønkompensation i indeværende finansår.

Det store fokus på at levere kvalitetsmad til danskerne på farten har vist sig at være en stærk strategi for virksomheden. Samtidig har Circle K oplevet en stigende efterspørgsel på brændstoffer, herunder biobrændsler og alternative drivmidler, der har hjulpet med at fastholde virksomheden som én af landets førende indenfor Convenience og brændstof.

Resultatet betegnes af ledelsen og bestyrelsen som yderst tilfredsstillende, og det betyder, at Circle K Danmark har kunnet og vil fortsætte med at investere i initiativer indenfor grøn omstilling af samfundet samt i vækstområder for forretningen både i nuværende finansår og fremadrettet. Circle K Danmark er opmærksomme på, at den fulde påvirkning af Corona-krisen ikke fremgår af resultatet for 2019-2020.

"Det er med stor tilfredshed, at vi i år leverer et resultat, hvor vi har fortsat vores vækst indenfor flere kerneområder. Hvis vi også kigger på indeværende finansår, har vi stor tiltro til, at vi har en forretning, der er gearet til fortsat vækst - Covid-19 til trods", siger adm. direktør Mette Uglebjerg.

For yderligere information og pressehenvendelser

Kontakt venligst presseansvarlig Dennis Dalgaard på nr. 20 97 02 26 eller pressedk@circlekeurope.com

• Circle K Danmark A/S’ regnskabsår løber fra 1. maj til og med 30. april
  • Circle K er ejet af det canadiske selskab Alimentation Couche-Tard Inc.
  • Circle K findes i 28 lande (9 lande i Europa), har ca. 15.000 butikker og ca. 130.000 medarbejdere
  • I Danmark er der pr. d.d. 226 Circle K-ejede butikker, 155 Ingo-stationer og knap 3.000 medarbejdere
  • Nøgletal fra regnskabsåret 2019/2020:
    • Omsætning på 10,8 mia. kr.
    • Bruttofortjeneste på 488 mio. kr.
  • Circle K Danmarks årsrapport kan læses i sin fulde længde på: https://www.circlek.dk/aarsrapporter

• Økonomi

• mad