Information vedrørende konsekvenser for Circle K Danmark som følge af den aktuelle sundhedskrise

*** Opdateret ***

Som følge af den aktuelle sundhedskrise i Danmark hjemsender Circle K Danmark fra 3.april 2020 ca. 400 medarbejdere med fuld løn til senest den 9. juni. Der er tale om både butiksmedarbejdere og administrative stillinger.

”Efter den nødvendige nedlukning af Danmark har vi, ligesom mange andre virksomheder, oplevet en markant nedgang i omsætningen i vores virksomhed. Derfor har vi valgt midlertidigt at hjemsende vores medarbejdere, mens vi overvejer muligheden for at søge om lønkompensation”, udtaler Mette Uglebjerg, CEO Circle K Danmark.

Medarbejderne hjemsendes på grund af markant nedgang i detailomsætningen i Circle K’s 227 butikker. Nedgangen er en direkte konsekvens af den nedsatte mobilitet i det danske samfund. Hertil kommer et reduceret aktivitetsniveau i det professionelle transportmarked samt industrien. Disse ændringer er således sket i kølvandet på den delvise nedlukning af det danske samfund.

Alle henvendelser rettes til presse- og kommunikationsansvarlig Dennis Bylov Dalgaard på nr. 20 97 02 26 eller på pressedk@circlekeurope.com.

• Corona