Statoil støtter knallertkampagne

Knallertkørere er et udsat folkefærd, som desværre ofte impliceres i trafikuheld. Ulykkerne skyldes i de fleste tilfælde højresvingende bilister, som enten overser knallertkørerne eller undervurderer deres fart. Desværre sker det ofte med alvorlige personskader til følge. Ca. hver femte involverede knallertkører kommer alvorligt til skade. Derfor lancerer Vestegnens Trafiksikkerhedsråd nu en oplysningskampagne med gode råd til bilister og knallertkørere.

Statoil støtter op om kampagnen på sine 11 stationer på Vestegnen, som vil uddele Trafiksikkerhedsrådets informationsfolder og informere om kampagnen på plakater i butikkerne.

- Vi synes, det er et rigtig godt initiativ, som fortjener opbakning. Vores kunder er jo i stort omfang målgruppe for kampagnen, og vi er glade for at kunne hjælpe med at uddele gode trafiksikkerhedsråd til de bilister og knallertkørere, der benytter Statoil, siger kommunikationsdirektør Per Brinch fra Statoil.

Man kan hente informationsfolderen hos Statoil fra den 7. maj på stationerne i Albertslund, Ballerup, Glostrup, Hvidovre, Ishøj, Måløv, Skovlunde, Søborg og Taastrup.

• knallerter
  • vestegnen