Circle K Danmark indgår et strategisk partnerskab med Instabox

Som følge af et nyt partnerskab vil Instabox installere en række pakkeskabe på Circle K-stationer i hele Danmark. Dette giver mulighed for hurtigere og nemmere leveringer af onlinebestillinger med en mindre miljøbelastning.

Instabox er en svensk teknologidrevet logistikvirksomhed, der har til formål at gøre forsendelse ukompliceret for forbrugere i Danmark, Tyskland, Norge og Sverige. Instabox har været tilgængelig i Danmark siden 2021 og har 200 skabe placeret rundt om i landet. Udrulningen af Instabox' pakkeskabe er allerede begyndt på udvalgte Circle K-stationer. For kunderne betyder det, at ventetiden er slut; de kan få deres onlinebestillinger leveret til en Instabox på en Circle K-lokation med det samme. Desuden giver partnerskabet mulighed for stor fleksibilitet, da mange af Circle Ks stationer er døgnåbne.

"Vi er glade for at indgå et samarbejde med Instabox og håber, at vores kunder vil tage godt imod den nye mulighed for at hente pakker i den lokale Circle K. Med vores netværk af 226 butikker i hele Danmark vil vores kunder have nem og fleksibel adgang til en pakkeboks", siger Ann Kirstine Havsteen, Direktør for convenience og forretningsudvikling hos Circle K.

Instabox tilbyder alle partnere og kunder fossilfri leverancer ved hjælp af elbiler og varevogne, der kører på HVO100. Selv om Instabox tilbyder levering både til pakkeskabe og hjemmet, er det vigtigt at holde det miljømæssige aspekt i tankerne; mens levering til hjemmet betyder 100 stop for at foretage 100 leveringer, kan Instabox levere 100 pakker på et enkelt stop ved en af deres bokse. Det betyder færre kørte kilometer pr. pakke, færre emissioner og mindre trafikpropper og støj, især i byområder.

"Vi er meget glade for at kunne annoncere vores langsigtede partnerskab med Circle K. Dette partnerskab vil gøre det muligt for os at udvide vores netværk af pakkeskabe i Danmark yderligere og gøre vores service tilgængelig for endnu flere danske e-handelskunder. Sammen med Circle K øger vi tilgængeligheden for kunderne til at afhente deres pakker på en nem og bekvem måde i hele landet", siger Armen Jazic, Salgschef for Norden hos Instabox.

Instabox leverer pakker fra velkendte mærker, herunder nogle af Europas største aktører som H&M, Lyko, Boozt og Amazon. For mange ordrer er leveringer samme dag eller næste dag standard.

• Biltrafik

Circle K er én de førende convenience, energi og brændstofleverandører i Danmark, og alene herhjemme har vi mere end 226 butikker og stationer samt mere end 150 Ingo-stationer.

I alt har vi cirka 2.300 full-service stationer i Europa, og på tværs af landene arbejder mere end 18.500 Circle K-medarbejdere.

Internationalt har Circle K-koncernen et bredt netværk af stationer i bl.a. Skandinavien, Polen, De Baltiske Lande, Irland, Canada og Nordamerika.