Circle K er nu størst på lynladestandere til el-biler i Midtjylland – og endnu flere er på vej

Når det kommer til kraftfulde lynladestandere, der kan oplade en elbil på blot 30 minutter, er Circle K nu den operatør, der har det største netværk af lynladere i såvel Region Midtjylland som resten af landet. Det næste halve år vil kæden cementere sin position yderligere og fordoble antallet af standere. Circle K løfter nu sløret for hvilke midtjyske byer, der får de hurtige ladestandere.

Circle K har på rekordtid etableret 100 lynladestandere i Danmark, hvoraf de 22 er i Region Midtjylland på kædens stationer i Horsens, Tranbjerg, Harlev J, Silkeborg, Herning og Holstebro. Dermed er Circle K den operatør, der har flest lokationer med lynladestandere i såvel Midtjylland som resten af landet.

Circle K’s superhurtige lynladestandere har en effekt på op til 300kW. Det er 7-13 gange så meget som almindelige fortovsladere, hvor effekten typisk kun er på 11-22 kW.

”Vores kunder kan således oplade deres elbiler på blot 30 minutter, alt afhængigt af batteriets kapacitet. Med en traditionel fortovslader vil elbilejere ofte skulle vente i flere timer,” siger Cecilie Strandvold, der er produktchef for El og Brændstof hos Circle K.

På hver af de berørte Circle K brændstofstationer er der to eller fire lynladepladser. Ventetiden ved tankning kan udnyttes til at benytte stationens toiletter, butik og cafemiljø.

Nye lynladere i Midtjylland

Circle K har i alt 48 ladestandere langs de jyske motorveje fra Hirtshals i nord til Padborg i syd og vil de næste seks måneder fordoble antallet af lynladestandere over hele landet fra de nuværende 100 til over 200.

I Midtjylland betyder det, at der i 2023 vil blive installeret lynladestandere på Circle Ks stationer i Herning, Ikast, Struer, Skanderborg, Århus C, Århus N, Viborg og Randers.

”Hos Circle K vil vi gøre det lige så nemt at tanke el som benzin og diesel. Vi tilbyder derfor Danmarks mest fintmaskede net af superhurtige lynladestandere, så folk trygt og bekvemt kan køre lange ture i deres elbil. Samtidigt gør vi optankningen til en behagelig oplevelse med mulighed for at bruge den halve time på at få stillet den lille sult eller nyde en kop kaffe,” siger Cecilie Strandvold.

Det kræver ikke abonnement at oplade bilen hos Circle K. Prisen er 5,99 kroner pr. kWh. I Circle K Charge-app’en kan man finde nærmeste lader og se, om den er ledig, så man undgår at køre forgæves.

Oversigt over nuværende og kommende lynladestandere hos Circle K:

• Biltrafik

• brændstof

• Midtjylland

Circle K er én de førende convenience, energi og brændstofleverandører i Danmark, og alene herhjemme har vi mere end 226 butikker og stationer samt mere end 150 Ingo-stationer.

I alt har vi cirka 2.300 full-service stationer i Europa, og på tværs af landene arbejder mere end 18.500 Circle K-medarbejdere.

Internationalt har Circle K-koncernen et bredt netværk af stationer i bl.a. Skandinavien, Polen, De Baltiske Lande, Irland, Canada og Nordamerika.