Polar Pop...fra USA til Danmark

Første i Danmark
Statoil har introduceret en række nye ting i butikkerne i det seneste års tid, og nu er turen kommet til at atter prøve noget helt nyt. På tre af vores stationer (STOP 39 i Slagelse, Kettevej i Hvidovre og Jyllingevej i Rødovre) kan vi præsentere en helt ny beverage bar eller drikkevareø. Inspirationen er hentet i Canada og USA og går under navnet ”Polar Pop”, og det er en selvbetjeningsbar, hvor man selv kan vælge – eller blande – de ni forskellige slags sodavand eller otte slags milkshakes til priser fra 10 kr. for et 40 cl bæger sodavand.

I sidste uge var medarbejdere samlet på vores station i Slagelse til en orienteringsdag for at blive vejledt i at betjene, rengøre og operere den nye Polar Pop automat, og de var meget begejstret for Polar Pop. Butikschef Jon Barrett fra Statoil på Jyllingevej fortæller: ”Jeg glæder mig meget til at kunne tage den nye drikkevareø i brug og tror, at den bliver et hit hos kunderne”, og han fortsætter: ”Jeg synes selv, at den mest spændende nyhed er en drik, som vi kalder 'frozen' og som er en slags slush ice med brus, hvor specielt den med champagnebrus smager helt fantastisk”. Man kan også få frozen med Coca-Cola og Faxi Kondi smag.

I det sidste års tid har Statoil fokuseret meget på at udvide sortimentet omkring udbuddet af mad med fx frisksmurte sandwich og smagsgaranti på en række produkter, etc., og ideen til Polar Pop er hentet fra Statoils canadiske ejere, Couche Tard, hvor Polar Pop gennem mange år har været meget populær hos kunderne i deres godt 5.800 butikker i USA og Canada. Kategorichef Pernille Søeborg fra Statoil siger: ”Nye spændende produkter og gode tilbud er vejen frem til kunderne. Polar Pop er et af dem og udover at smage rigtig godt, så kan vi også tilbyde det til en særdeles god pris”.

Billedtekst: Nogle af Statoil medarbejderne fra de tre stationer var tidligere på måneden til en orienteringsdag for at blive vejledt i at betjene, rengøre og operere den nye Polar Pop automat ...og de siger, at det smager fantastisk og at kunderne har noget at glæde sig til. Inspirationen er hentet fra Statoils canadiske ejere, Couche Tard, der har godt 5.800 butikker i Nordamerika.

• mad
  • drikke

Statoil-navnet benyttes i salgs- og markedsføringsøjemed for Statoil Fuel & Retail A/S i Danmark. Statoil Fuel & Retail A/S er et helejet datterselskab af Statoil Fuel & Retail AS (med hovedkontor i Oslo), og efter opkøb i juni 2012 er Statoil Fuel & Retail AS et helejet datterselskab af Alimentation Couche-Tard Inc. Couche-Tard er en ledende convenience-kæde hjemmehørende i Canada bestående av cirka 8.100 butikker i Nordamerika og Europa, hvoraf cirka 5.500 er servicestationer. Endvidere driver selskabet cirka 3.990 butiker på licensaftaler under varemærket Circle K i Kina, Guam, Hong Kong, Indonesien, Japan, Macau, Mexico, Vietnam og De Forenede Arabiske Emirater.

Statoil Fuel & Retail AS er en førende leverandør af brændstof til transport med over 100 års virke i detailhandelsbranchen. Selskabet har et udstrakt netværk af stationer i Skandinavien, Polen, de baltiske lande og Rusland med 2.300 stationer, dels full-service stationer (bemandede stationer med brændstof og butik) og dels ubemandede anlæg (kun brændstof).

Statoil Fuel & Retail AS’ øvrige produkter omfatter olie, diesel og fuel til opvarmning og industri, marinebrændstoffer, flybrændstoffer, smøremidler og kemikalier. I Europa driver selskabet 12 olieterminaler, cirka 400 tankbiler (via leverandører) og 38 depoter i otte lande.

De danske aktiviteter består af mere end 215 bemandede servicestationer under varemærket Statoil, godt 145 automatstationer under varemærkerne 1-2-3 og JET samt omkring 100 tankbiler (inkl. via leverandører) og en række brændstofdepoter/terminaler.

Statoil Fuel & Retail AS er markedsleder i Skandinavien med en million kunder på stationerne hver dag, og inklusiv medarbejdere på franchisestationer arbejder omkring 18.500 ansatte på selskabets stationer, terminaler og kontorer i Europa.