Premiere på frisksmurte sandwich hos Statoil

Måske står medarbejderen med ryggen til næste gang, du handler hos Statoil. I så fald er det ikke udtryk for uopmærksomhed, men snarere at en stribe peperfrugt relish lige skal placeres korrekt mellem sprød bacon og saftig kylling. Stationen sætter frisksmurte sandwich på menuen og tryller to gange dagligt med friske råvarer og lækre salsaer.

Der er langt fra de fabriksfremstillede sandwich, man ofte møder, når man er på farten, til de frisksmurte varianter, Statoil nu disker op med på over 80 stationer rundt om i landet. Man kan vælge mellem op til seks slags – kylling & bacon, kylling & pesto, skinke & ost, frikadelle, BLT og humus & pesto – som tilberedes af uddannede medarbejdere, der har deltaget i et særligt sandwich akademi. Her har de lært alt om håndtering af friske råvarer, nye skæreteknikker der får sandwichen til at præsentere sig bedre, og det helt rigtige forhold mellem sprødt, saftigt, sødt, syrligt og salt.

- Vi gør meget ud af kvaliteten og har kun gode ting i brødet, som løfter smagsoplevelsen. Fx bruger vi ikke tomater, som hurtigt bliver vandede og ofte ikke smager af noget, men langtidsbagte tomater, som har en meget mere intens smag. Vores sandwich er heller ikke fyldt med mayonnaise eller karrydressing. I stedet for bruger vi peperfrugtsalsa, forklarer Mette Uglebjerg, ansvarlig for convenience i Statoil.

- Der en stor interesse blandt danskerne for nemme måltidsløsninger af høj kvalitet. Det viser en analyse, vi har gennemført af det danske convenience-marked i foråret. Det er en efterspørgsel, vi i Statoil gerne vil imødekomme med måltider, som er friske, smagfulde og sunde, siger Mette Uglebjerg.

Fra den 5. juli og seks uger frem kan man sætte tænderne i en sandwich for 30 kr. på alle stationer, der skilter med tilbuddet.

• sandwich
  • frisksmurt

Statoil er en førende leverandør af olieprodukter og leverer i dag en femtedel af Danmarks samlede olieforbrug til opvarmning og transport. Selskabet driver over 230 bemandede benzinstationer i Danmark foruden omkring 60 automatanlæg under varemærket 1-2-3.
Statoil i Danmark indgår i Statoil Fuel & Retail koncernen, der har hovedkontor i Oslo og er en førende leverandør af brændstof til transport med over 100 års virke i detailhandelsbranchen.
Statoil Fuel & Retail har et udstrakt netværk af stationer i Skandinavien, Polen, de baltiske lande og Rusland med 2.300 stationer, dels full-service stationer (bemandede stationer med brændstof og butik) og dels ubemandede automatanlæg. Over 17.000 ansatte arbejder på stationerne i Europa, og omkring 2.000 personer er beskæftiget på koncernens og de enkelte landes hovedkontorer og terminaler. Statoil Fuel & Retails øvrige produkter omfatter olie, diesel og fuel til opvarmning og industri, flybrændstoffer, smøremidler og kemikalier. I Europa driver Statoil Fuel & Retail 12 olieterminaler, 50 depoter og cirka 400 tankbiler i otte lande; leverer flybrændstof i 85 lufthavne i ti lande og producerer 750 forskellige smøreolieprodukter, der sælges i 20 lande. Se også www.statoilfuelretail.com