Prisbelønnet kampagne slår donationsrekord til yderligere gavn for udsatte børn og unge

De seneste tre måneder har Circle K’s butikker solgt BørneKaffe til fordel for BørneTelefonen, og både antallet af solgte kopper og ekstra-donationer slår rekord i forhold til tidligere år. I alt i år bliver der doneret 1.130.000 kroner, som skal sikre, at flest mulige børn og unge kan få hjælp på BørneTelefonen – på sigt døgnet rundt.

Coronakrisen har fået os alle til at holde afstand, men harogså skabt en stor lyst og vilje til at stå endnu mere sammen om at hjælpe udsatte børn og unge. Børns Vilkår og Circle K har oplevet rekordstor opbakning til årets BørneKaffe-kampagne, som samler ind til BørneTelefonen og netop har kørt for tredje gang i Circle K’s butikker.

Ny rekord for prisvindende kampagne

Kampagnen, som vandt Fundraising-prisen i 2019, har i år udløst en donation på 1,13 million kroner til BørneTelefonen, som dels kommer fra salget af BørneKaffe, hvor kunderne har givet 2,50 kr. ekstra for en særlig BørneKaffe-kop (et beløb som Circle K så har fordoblet) og/eller har doneret ved kassen. I denne kampagne er der er solgt hele 25 % flere BørneKaffe-kopper end ved kampagnen sidste år.

”Det er fantastisk, at BørneKaffe-kampagnen er gået så godt, for der er brug for støtten! Mange børn og unge kæmper med mistrivsel lige nu og kontakter BørneTelefonen for at få svar på spørgsmål og ro på tankene. Vi vil bruge donationen til at udvikle BørneTelefonens kapacitet og kvalitet, så flest mulige børn og unge kan få den hjælp, de har brug for,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.

Danmarks bedste kunder og medarbejdere gør forskellen

BørneKaffe-kampagnen er en del af et treårigt samarbejde mellem Circle K og Børns Vilkår, som siden 2019 nu vil have indsamlet over tre millioner kroner til BørneTelefonen. Ved de to foregående kampagner er donationerne gået til at udvide BørneTelefonens åbningstid til kl. 7 om morgenen mod tidligere kl. 11. I år går donationen blandt andet til på sigt at gøre BørneTelefonen døgnåben.

”Jeg vil gerne sige tak til landets bedste kunder og tak for indsatsen til de mest dedikerede medarbejdere i Danmark. Vi er nu et stort skridt nærmere, at BørneTelefonen bliver døgnåben. At vi kan tage store skridt med en rekordstor donation i år skyldes, at Børnekaffe-kampagnen bare fungerer. Det er et enkelt koncept, som giver mening, og hvor vi sammen med danskerne kan gøre en forskel for nogle af de, som trænger mest, siger Dennis Dalgaard, som er kampagneansvarlig hos Circle K Danmark”.

Fakta om kampagnen:

• Hver kop solgt BørneKaffe i Circle K’s butikker har givet i alt 5 kroner til Børns Vilkår. 2,5 kr. fra køberen – 2,5 kr. fra Circle K per købt Børnekaffe-kop i kampagneperioden.
  • Kampagnen løb for tredje gang fra 8/12-1/3 i alle Circle K’s mere end 225 danske butikker. I år har kampagnen i alt sikret 1.130.000 kr. i donation, hvilket er rekord - 13% mere end sidste år og i 2019.
  • Kampagnerne vil med årets kampagne have givet en samlet donation på mere end tre millioner kroner til BørneTelefonen siden 2019. Samme år vandt Børnekaffe-kampagnen 'Fundraising-prisen'.

Børnekaffe-kampagnen er en del af Circle K-koncernens ”You give, we give”-initiativ, som har sikret millioner af kroner i støtte til udsatte børn og unge verden over. Læs blandt andet mere her: https://tinyurl.com/ut2k22au (på engelsk)

• Epidemier

• kaffe
  • mad
  • børns vilkår
  • børnetelefonen
  • børnekaffe
  • donation
  • velgørenhed
  • tak for hjælpen

Circle K er én de førende convenience, energi og brændstofleverandører i Danmark, og alene herhjemme har vi mere end 225 butikker og stationer samt mere end 150 Ingo-stationer.

I alt har vi cirka 2.300 full-service stationer (brændstof og butik) og automatanlæg (kun brændstof) i Europa, og på tværs af landene arbejder mere end 18.500 Circle K-medarbejdere.

Internationalt har Circle K-koncernen et bredt netværk af stationer i bl.a. Skandinavien, Polen, de baltiske lande og Nordamerika.