Sommeren er XL hos Statoil

I de kommende uger kan bilisterne glæde sig til at blive mødt med et ekstra stort sommersmil, når de kører ind til Statoil overalt i Skandinavien, Polen og de baltiske lande. Der er nemlig dømt XL – EXTRA LARGE – sommer på benzin- og conveniencekædens 2.300 europæiske stationer, hvor 18.500 ansatte dagligt betjener over en million kunder.

Skrab dig til en ny bil på din mobil eller en af de 120.000 andre gevinster
Ud over at nyde ekstra gode sommertilbud som is til en 10'er har danskerne chancen for at deltage i Statoil Mobilskrab og vinde en af de over 1.400  præmier, der udloddes hver dag og som man straks kan hente på en af de 180 Statoil stationer, der skilter med konkurrencen. Samtidig kan man vælge at være med i lodtrækningen om hovedgevinsten – en den nye Peugeot 208 til en værdi af 130.000 kr. Mobilskrabespillet er gratis og kan downloades på smartphone fra facebook.com/statoildanmark, statoil.dk eller ved at sende en sms med teksten "mobilskrab" til 1919.

Læg en skæv vinkel på sommerfotoet og vind for 10.000 kr. brændstof
I den europæiske sommerkonkurrence inviterer Statoil amatørfotografer til at lege med perspektivet og deltage i dysten om hovedpræmien, der er for 10.000 kr. benzin eller diesel. Det gælder om at man tage sommerfotos med "tvunget perspektiv", som skaber en sjov optisk illusion af størrelsesforholdet mellem fotoets elementer. Billederne kan tages med smartphone og uploades på Instagram med hashtagget #xlsummer eller direkte på konkurrence-sitet www.xlsummer.com, hvor man også kan uploade billeder taget med digitalkamera.

Yderligere information:

Marketingdirektør Ann Kirstine Havsteen, Statoil Fuel & Retail A/S, tlf. 33 42 40 88
Kommunikationschef Per Brinch, Statoil Fuel & Retail A/S, tlf. 33 42 42 27

• konkurrence
  • mobil

Statoil er en førende leverandør af olieprodukter og leverer i dag en femtedel af Danmarks samlede olieforbrug til opvarmning og transport. Selskabet driver over 230 bemandede benzinstationer i Danmark foruden omkring 60 automatanlæg under varemærket 1-2-3.
Statoil i Danmark indgår i Statoil Fuel & Retail koncernen, der har hovedkontor i Oslo og er en førende leverandør af brændstof til transport med over 100 års virke i detailhandelsbranchen.
Statoil Fuel & Retail har et udstrakt netværk af stationer i Skandinavien, Polen, de baltiske lande og Rusland med 2.300 stationer, dels full-service stationer (bemandede stationer med brændstof og butik) og dels ubemandede automatanlæg.
Statoil Fuel & Retails øvrige produkter omfatter olie, diesel og fuel til opvarmning og industri, flybrændstoffer, smøremidler og kemikalier. I Europa driver Statoil Fuel & Retail 12 olieterminaler, 50 depoter og cirka 400 tankbiler i otte lande; leverer flybrændstof i 85 lufthavne i ti lande og producerer 750 forskellige smøreolieprodukter, der sælges i 20 lande.
Omkring 18.500 ansatte arbejder på stationerne i Europa,  på koncernens og de enkelte landes hovedkontorer og terminaler og depoter.
Se også www.statoilfuelretail.com