CISU: Husk at tilpasse indsatser til corona

COVID-19 er fortsat en stor udfordring mange steder i verden. Udover de menneskelige konsekvenser, har det stadig stor betydning for implementeringen af indsatser. Rigtig mange af CISUs bevillingshavere har ændret deres indsatser ved at tilrette aktiviteter så de kan gennemføres, eller ved at ændre indsatsen til aktiviteter som er med til at afbøde nogle af konsekvenserne af COVID-19. Derudover er der mange som sætter enkelte aktiviteter på standby og søger om forlængelser af indsatser. Dette er også en mulighed.

CISU opfordrer kraftigt alle bevillingshavere til at overveje om det giver mening at lave om i aktiviteter så det er tilpasset til den nye kontekst. Man kan finde eksempler og inspiration fra andre indsatser i linket her

Hvis der er tale om følgende ændringer, skal de forhåndsgodkendes af CISU (se i CISUs forvaltningsvejledning)

• Ændringer vedrørende den godkendte indsatsperiode. F.eks. forlængelse af perioden.
  • Ændringer vedrørende indsatsens formål, partnerskab eller målgruppe. F.eks. hvis I må aflyse eller ønsker at tilføje aktiviteter, der har betydning for realisering af indsatsens formål.
  • Når omfordeling af midler mellem hovedbudgetlinjer overstiger 10 % af den mindste hovedbudgetlinje der omfordeles til eller fra.
  • Når omfordeling af midler vedrører budgettet for lønomkostninger, personaleydelser 2 og revision.
  • Når I vil bruge budgetmarginen til at udvide eller omformulere indsatsen.
  • Når I vil bruge budgetmarginen på lønomkostninger, personaleydelser3 eller revision.

Hvis man er medlemsorganisation, er man meget velkommen til at søge rådgivning vedrørende eventuelle ændringer i indsatsen: https://vores.cisu.dk/public/raadgivning