​CISU indfører nyt online-univers

​CISU indfører nyt online-univers

Efter længere tids arbejde er CISU til august klar til at indføre et nyt system ’Vores CISU’ til at håndtere ansøgninger til CISUs puljer, sagsbehandling af bevillinger og tilmeldinger til kurser og rådgivninger.

- Vi har være rigtig glade for vores specialbyggede databasesystem, som vi første gang brugte i 2002, men vi må også erkende, at tiden har indhentet det, fortæller Helene Holbeck Kannegaard.

Hun har ledet processen om at få et nyt system, og hun glæder sig til at få det op at køre.

- Brugere udefra kommer nok ikke til at mærke nær så meget til det som vi gør, men man vil nok opleve, at det bliver lidt mere enkelt at sende ansøgninger til puljerne og opdatere sin organisationsoplysninger. Som noget helt nyt vil man også skulle indsende for eksempel statusrapporter og ændringsanmodninger via systemet.

Ingen ansøgninger i juli

For at sikre en god overgang vil der være lukket for adgang til systemet udefra i perioden 1. juli til 17. august. De første tre uger er CISUs normale lukke-uger i løbet af sommeren, mens tiden derefter er sat af til at sikre, at al data er korrekt på plads og klar til nye input.

Der er ingen ansøgningsfrister på puljerne i den periode, så det kommer ikke til at have den store effekt på den side, men det betyder, at man ikke kan indsende ansøgninger. Heller ikke til de såkaldt løbende frister. De skal indsendes inden 1. juli

På samme måde er der lukket for kursustilmelding og anmodninger om rådgivning. Tilmeldinger til kurser må vente til 17. august, mens man kan anmode om rådgivning ved at sende en mail til cisu@cisu.dk.