CISUs generalforsamling blev (delvist) digital i år

CISUs generalforsamling blev (delvist) digital i år

Lørdag 19/9 kunne 85 repræsentanter for CISUs medlemsorganisationer endelig mødes og holde generalforsamling og fejre 25-års jubilæum. Jubilæet skulle have været afholdt i april, men blev udskudt på grund af corona, og da den så endelig skulle have været afholdt, måtte den for langt de flestes tilfælde gøres digital i stedet for fysisk.

Derfor mødtes de 85 deltagere kun virtuelt, og det satte sine spor.

- Overordnet set så savner jeg jo at møde de mange dygtige repræsentanter for medlemsorganisationer fysisk. Det er i det fysiske møde, vi knytter bånd og kommer tæt på hinanden, siger forperson Katrine Skamris.

- Men når det så er sagt, så forløb dagen helt fantastisk. Det satte hverken en dæmper for debatlyst eller bremsede den demokratiske proces, som er så vigtig, siger hun.

For at efterkomme alle formelle krav var der mulighed for at deltage fysisk i begrænset omfang, men udover en enkelt organisation var kun bestyrelsen til stede på Kosmopol på Nørreport i København, hvorfra den digitale begivenhed fandt sted.

Generalforsamlingen blev efterfulgt af to paneldebatter, og CISUs administrative leder, Andreas Møller Andersen, glæder sig over en veloverstået (succesfuld?) dag.

- Det var en rigtig god dag. Det gik stort set efter planen, og det, der måske ikke gik 100 pct. efter planen, har vi også lært en masse af. Nu skal vi hjem og evaluere, men jeg hæfter mig ved alle de positive tilkendegivelser, vi allerede har fået, siger han.

På generalforsamlingen blev Camilla Legendre (100% for børnene) nyvalgt til bestyrelsen, mens Crossing Borders vandt den årlige fotokonkurrence  og Ulandssekretariatet modtog CISUs initiativpris.