Frame, Voice, Report!: Stor interesse for at skabe engagerende oplysning om verdensmålene

CISU modtog 33 ansøgninger til den sidste runde af EU-oplysningspuljen Frame, Voice, Report!, som CISU administrerer i Danmark. Nu har ansøgerne fået svar.

I alt blev 22 ansøgninger vurderet støtteværdige. 16 af disse modtager en bevilling, mens seks har fået afslag på grund af for få midler i puljen.

Ifølge Helene Kannegaard, der er forvalter på puljen, sender resultatet et klart budskab.

- De mange støtteværdige ansøgninger er et tydeligt tegn på, at der er en stor interesse for at lave oplysningsarbejde om verdensmålene i Danmark, og at der findes masser organisationer, der har kapaciteten til at udvikle og fuldføre aktiviteterne, fortæller hun.

Derfor er hun også ærgerlig over, at flere støtteværdige ansøgninger får et afslag på grund af for få midler.

- Det er aldrig sjovt at skulle afvise ansøgere, på grund af, at der ikke er penge nok. Det er jo organisationer der har lagt hårdt arbejde i nogle gode ansøgninger, der ville kunne rykke på danskernes kendskab til verdensmålene.

CISU arbejder løbende for at mobilisere midler til at understøtte danske organisationers muligheder for at skabe engagerende oplysning. Organisationer, der har fået afslag, bliver også tilbudt rådgivning og opfordret til at søge andre puljer. Herunder CISUs oplysningspulje eller Danidas Oplysningspulje.

I alt er der blevet uddelt 5.4 millioner kroner i Frame, Voice, Report! fordelt på to ansøgningsrunder.
I første runde blev der uddelt 2.1 millionerkroner fordelt på ni indsatser. I anden runde, der lige er kommet svar på, er der blevet uddelt 3.3 millioner kroner fordelt på i alt 16 indsatser.