Hvad skal der ske med det globale civilsamfund?

Hvad skal der ske med det globale civilsamfund?

CISU får besøg af generalsekretær for CIVICUS, Lysa John Berna, og sammen med Globalt Fokus inviterer vi civilsamfundet til en diskussion om det globale civilsamfunds rolle.

Sammen med en af de globale civilsamfundsledere tager vi bestik af globale tendenser. Omkring civilsamfundets råderum og hvad civilsamfundet skal og bør gøre. Hvordan forholder de etablerede NGO’er sig til de mange sociale protester rundt om i verden? Hvordan ser folkeligt engagement ud fra et globalt perspektiv?

Arrangementet finder sted på Vartov mandag d. 20. januar kl. 14.30. Det er gratis, men tilmelding er påkrævet.

CIVICUS er en global alliance af civilsamfundsorganisationer og aktivister, der arbejder med at beskytte civile rettigheder, styrker folks evne til at organisere sig til handling.

Vi glæder os til at se mange af jer komme og tage del i en spændende snak med Lysa John Berna