Hvem skal modtage CISUs Initiativpris 2020?

Hvem skal modtage CISUs Initiativpris 2020?

Til CISUs generalforsamling den 18. april 2020 vil initiativprisen blive uddelt på samme måde som sidste år, hvor deltagerne på generalforsamlingen får mulighed for at afgøre hvilken kandidat, der skal modtage prisen og de 10.000 kr.

Allerede nu kan man indstille en organisation eller person, der har gjort noget særligt for at engagere danskerne i det globale udviklingsarbejde gennem oplysning eller politisk arbejde. Det gør man ved at skrive en kort begrundelse for, at netop denne person eller organisation fortjener en pris og sende den til stabsmedarbejder Ditte Marie Nørmark Andersen på dma@cisu.dk senest 10. januar 2020.

Vil man allerede nu sikre sig en plads til generalforsamlingen, hvor vi skal fejre CISUs 25 års jubilæum, så finder man tilmeldingen på: http://www.cisu.dk/25aar.

Om prisen

CISUs initiativpris uddeles hvert år på CISUs generalforsamling og går til en person eller organisation, som gennem oplysning eller politisk arbejde har gjort en særlig indsats for at inspirere og/eller mobilisere danskerne til at engagere sig i det globale udviklingsarbejde. Gerne på en nytænkende og kritisk måde, der vækker debat og diskussion.

Prisen består af en statuette af kunstneren Jens Galschiøt og 10.000 kr. CISUs bestyrelse udnævner på baggrund af indstillinger tre kandidater til at deltage i konkurrencen på generalforsamlingen den 18. april 2020, hvorefter generalforsamlingen bestemmer, hvem der skal modtage prisen. Læs mere om prisen på cisu.dk/initiativpris.

Tidligere år er prisen gået til Skoleliv i Nepal, Spejderne, Danwatch, Rapolitics, Operation Dagsværk, Styregruppen for Verdens Bedste Nyheder i Roskilde og Omegn, Dan Larsen fra Verdensnyt.dk, Afrika Kontakt, Hammershus Fairtrade, Randers Millenium og Jesper Søe fra Globalnyt.dk.