Seks bevillinger i maj-runden for Engagementspuljen

Den 19. maj var der ansøgningsfrist for ansøgninger til Engagementspuljen på indsatser mellem 200.000 og en million kroner. Det var den første ansøgningsfrist for større engagementsindsatser, efter Danida besluttede at forlænge puljen i 2021.

Ved fristen i maj havde CISU modtaget 12 ansøgninger. Der var 10 millioner til uddeling i denne runde ud af de i alt 23 millioner, som er tilført puljen i 2021. Seks ansøgninger blev vurderet støtteværdige og fik samlet bevilliget cirka seks millioner, mens seks organisationer fik afslag. De overskydende fire millioner vil blive rykket til september-runden.

- Vi opfordrer ansøgere, der har fået afslag, til at søge rådgivning hos CISU eller deltage i vores kurser om engagement til efteråret, siger Rikke Sig Hansen, rådgiver i CISU.

Hun fremhæver blandt andet et online webinar den 9. september fra kl. 15.00-16.00 med gennemgang af retningslinjerne for Engagementspuljen og god mulighed for at stille spørgsmål.

Næste ansøgningsfrist for engagementsindsatser over 200.00 kroner er den 29. september 2021 kl. 12.00. Ansøgninger op til 200.000 kroner kan søges løbende indtil den 19. november 2021 kl. 12.00, eller indtil puljen er tom.

- Der er reserveret 4 millioner til de mindre indsatser med løbende frist, så det er oplagt også at søge dem. Hvis man er medlem af CISU, kan man altid søge rådgivning både til større og mindre indsatser, siger Rikke Sig Hansen.

Læs resuméer af de bevilligede projekter her.

Nyheden er opdateret den 9. juli med informationen om, at det var seks bevillinger fremfor fem.