Vær med til at skabe CISUs nye strategi

I foråret 2022 udløber CISUs nuværende strategi. Arbejdet med at skabe rammerne om en ny startede på generalforsamlingen i år og bliver intensiveret i efteråret.

Det sker ved, at CISUs sekretariat og bestyrelse inviterer alle medlemsorganisationer til medlemsmøder i fem regioner i Danmark og tre tematiske online møder. På møderne skaber medlemmerne CISUs næste strategi.

Katrine Skamris håber, at mange aktive i medlemsorganisationerne vil tage del i møderne og på den måde være med til at sætte retningen for CISU, medlemsorganisationerne og partnerskaberne de næste fire år:

- CISU er medlemsorganisationerne, og det her er vores strategi. Derfor er der ikke andre end os, der kan lave den. Og hvis vi gør en stor fælles indsats nu, kan den være kompasset, der viser vejen og gør CISU i stand til at navigere og tage beslutninger i en mere politisk styret verden, siger hun og fortsætter:

- Derfor er det vigtigt, hvis de har tid, at mange i medlemsorganisationerne giver input, ved for eksempel at deltage i et temamøde om et af de emner, deres organisation arbejder med, og et regionalt møde, der hvor de bor.

Der vil være repræsentanter fra bestyrelsen til alle de regionale møder og temamøderne.

- Her er vores fornemmeste opgave at lytte og stille spørgsmål, så vi får fundet både de store linjer for strategien og samtidig har blik for de små detaljer, vi også skal have med, siger hun.

Her kan du se en oversigt over medlemsmøderne om CISUs nye strategi:

Fysisk medlemsdialog:
- 21. september 17.00-19.30: Næstved
- 22. september 17.00-19.30: Vartov i København
- 27. september 17.00-19.30: Klostertorvet i Aarhus
- 30. september 17.00-19.30: Skive
- 5. oktober 17.00-19.30: Fredericia

Tilmelding til den fysiske medlemsdialog her.

Online møder:
-28. september 14.00-16.30: Samtale om CISUs nye strategi: Fremtidens Partnerskaber
- 12. oktober 14.00-16.30: Samtale om CISUs nye strategi: Engagement og vilkår for civilsamfundet i Danmark
- 26. oktober: Samtale om CISUs nye strategi: Klima, natur og miljø

Arrangementerne er for alle aktive i CISUs medlemsorganisationer, og tilmeldingen er åben nu.

Strategien skal være færdig til CISUs generalforsamling den 30. april 2022.