Ny dansk app vil gøre op med de kedelige rengøringspligter

Med ny dansk app får du både mulighed for at arbejde eller få gjort rent, når du selv har tid og lyst til det.

For det unge menneske på farten, findes der næsten ikke større ulejlighed end rengøring. Og da specielt efter en spontan ferie til Frankrig, en weekend hos svigerforældrene, eller tre timer i fitnesscenteret. Det har Cleenento, en ny dansk app til rengøringshjælp, besluttet sig for at gøre op med.

Du indtaster bare din adresse og - sådan cirka - hvor lang tid rengøringen vil tage. Så kommer der en ’’Cleener’’ og gør rent for dig senest to timer efter, og du betaler kun for den tid, det tager, gjort op i enkelte minutter.

Du giver ganske enkelt Cleeneren en hurtig indflyvning, viser hvor dine rengøringsartikler står, og så går Cleeneren til værks med sin timer. Du betaler kun for den tid, timeren kører, og appen kan derfor både bruges til små rengøringsjobs eller større efterårsrengøringer.

Udover sin mission om at gøre rengøring så enkelt som muligt, gør Cleenento også meget for, at give sine Cleenere de bedst mulige vilkår. Det gør de blandt andet ved at give Cleenerne en skræddersyet app, hvor de kan håndtere alle led af arbejdet, lige fra timeregistrering til indberetning af sine indtægter til Skat. Derudover bliver hver Cleener screenet til en personlig samtale, så de kan føle sig godt rustet til at arbejde. En af de Cleenere er Magnus Mathias Poulsen, som studerer finans på Copenhagen Business Academy.

”Det er en nem mulighed for at arbejde, når jeg har tid. Når jeg kommer hjem fra studiet og sidder og læser, så kan jeg bare lige gå online når jeg har tid og se, om der er et job.”

"Den allerførste rengøring var for mig en sjov og social oplevelse. Også selvom det var en lille smule nervepirrende at komme ud til et fremmed hjem for første gang”, siger han.

Ordentlige vilkår

Cleenento gør en dyd ud af, at levere et godt produkt til både Cleener og kunde. For eksempel gør Cleenento op med den traditionelle lønudbetaling i slutningen af måneden, og giver Cleenerne mulighed for - hvis de er i pengenød - at få udbetalt sin løn allerede efter 48 timer, ved et enkelt tryk på en knap.

”Vi ser ikke vores Cleeners som billig eller nem arbejdskraft. De er mennesker, og det er vigtigt for os at de får en ordentlig løn, og muligheden for at få den udbetalt, når de behøver den. Det er trods alt dem der udfører arbejdet, og så synes vi også, de fortjener den frihed til at disponere over sin løn,” siger Alexander Lisgaar, som er en af de tre stiftere af Cleenento.

Alt i alt giver Cleenento et indtryk af, at de ønsker at tage godt hånd om miljøet og de mennesker de handler med. De har derfor udviklet sit produkt på en måde, så det bedst muligt løfter ikke bare kunderne og Cleenerne, men også både miljøet og lokalsamfundene. Den slags ansvarlig forretning mener Cleenento er pengene værd.

”Vi vil gøre det lettere, at få hjælp til rengøringen i det daglige. Derfor garanterer vi, at du får gjort rent inden for to timer, og samtidig betaler du kun for det arbejde, der bliver gjort,” siger Alexander Lisgaar, "derudover forsøger vi at forbinde dig med nogen i lokalområdet. For det første betyder det, at vi kan hjælpe miljøet fordi vi ikke behøver sende biler ud fra et centraliseret hovedkontor, og for det andet bidrager det til at styrke lokalsamfundene."

Hvis du ligeledes har en travl hverdag, og kunne se en fordel i aldrig at skulle gøre rent igen, så kan Cleenento downloades i App Store på iPhones i dag.

• Livsstil

• Hovedstaden

Cleenento er en online platform, der via en app forbinder dig, der gerne vil have gjort rent med rengøringshjælpen i dit område. Det har aldrig været nemmere og mere brugervenligt at bestille rengøringshjælp. Det tager blot 30 sekunder at bestille en af vores Cleeners.

Cleenento fungerer som bindeled mellem kunden og rengøringshjælpen. Vi er altså ikke en rengøringsvirksomhed men derimod en kommunikationsplatform, der matcher efterspørgslen af rengøring med den udbudte arbejdskraft i form af vores Cleeners.

Cleenento er i øjeblikket tilgængelig i Nordsjælland og i Storkøbenhavn. Vi arbejder stærkt på at ekspandere til resten af Danmark. Hent appen i dag, så sikrer vi, at du får besked, når vi er i dit område.