ODEON får økomærke som det første konferenncecenter i Odense

Fødevarestyrelsen har netop registreret Comwells hotel- og konferenceenheder i Odense til at kunne bruge det økologiske spisemærke i bronze for at anvende 30-60% økologi i deres køkkener. ODEON bliver således det første konferencested i Odense, der tildeles det økologiske spisemærke.

”Jeg er virkeligt stolt over, at vi allerede et år efter overtagelsen af hotellet og ODEON nu opnår bronze i det økologiske spisemærke. I Comwell tager vi ansvar for det miljømæssige aftryk, vi sætter, og vi arbejder hele tiden hen imod at blive en bedre udgave af os selv. At få tildelt det økologiske spisemærke er en proces, der er drevet af vores engagerede medarbejdere. Hele den omstilling har de taget til sig, og vi kan se, at mange hotel- og konferencegæster stiller spørgsmål til, hvad vi serverer, og hvordan vi håndterer vores mad. Så spisemærket betyder noget, når de vægter, hvor de skal overnatte eller afholde møder,” udtaler hoteldirektør, Ninna Stæhr-Petersen.

Comwell har siden 2016 har arbejdet med bæredygtighed på sine 18 hoteller i Danmark og Sverige. Her har man fokuseret på en lang række områder som bl.a. introduktion af det økologiske spisemærke, madspildsreduktion i samarbejde med Daka ReFood, optimering af el-, vand- og varmeforbruget, samt en lang række initiativer produktudviklinger i samarbejde med leverandører i forhold til emballage, transport og produktion.

• Virksomhed, generelt

Comwell Hotels er en dansk hotelkæde med hoteller i Danmark og Sverige. Comwell var de første til at introducere danskerne for et mødekoncept i 1969, dengang under navnet Scanticon, og i 1992 åbnede Comwell sit første spahotel i Danmark. Comwell driver i alt 16 hoteller i Danmark og 2 hoteller i Sverige samt Odeon i Odense og Centralværkstedet og Smedien i Aarhus.
Koncernen er dansk og hovedsageligt ejet af Nic Christiansen Invest.

Signe Kamper Kankelborg

Pressekontakt PR- og Kommunikationschef 23328577