Nem og billig GPS flådekontrol

Spar tid og penge

For at benytte flådestyring skal man have installeret et flådestyringsprogram. Ud over det skal virksomhedens biler udstyres med hver en GPS-tracker. Det er dem, der sender informationer til programmet. Programmet har et oversigtskort, hvor du takket være GPS-trackerne kan se alle bilernes placering. Det betyder, at du har et fantastisk overblik over, hvor dine medarbejdere befinder sig. Til hver en tid kan du gå ind og se ,hvem det vil være smart at sende hen til en kunde, der har akut brug for assistance eller til en kollega, der har brug for en hjælpende hånd. På den måde hjælper flådestyringsprogrammet dig med at spare kostbar tid og brændstof hver dag.

Få en betydelig administrativ fordel

Flådestyringsprogrammet har også den fordel, at det kan give dig andre vigtige data. Det holder styr på, hvor længe dine medarbejdere er et sted. For eksempel, hvis du har en håndværkervirksomhed, så kan du se det nøjagtige tidsrum, hvor dine medarbejdere er hos en kunde. Du får også den enkelte medarbejders kilometerantal ind i systemet og forbruget af brændstof. Det er alt sammen noget, der gør faktureringen af kunderne lettere. Mange flådestyringsprogrammer taler sammen med de programmer du i forvejen har til økonomistyring og projektstyring. Det er virkelig en administrativ fordel.

Gå tilbage i tiden og få den rette info

Flådestyring er også en klar fordel, hvis du er ude for, at en kunde er uenig i de timer, der er skrevet på en faktura du har sendt, eller hvis der opstår en uoverensstemmelse i forhold til et leveringstidspunkt. I flådestyringsprogrammet har du nemlig mulighed for at gå tilbage i historikken og tjekke, om timeantallet passer med det tidsrum medarbejderen var hos kunden. Med hensyn til levering af en varer er det også muligt at se om medarbejderen var på adressen den pågældende dag. Det er rart for din medarbejder, at hans eller hendes mening bakkes op af facts.

Bevar overblikket med en app

Hvis du som leder er meget væk fra kontoret, kan du i tillæg til flådestyringsprogrammet downloade en app til din mobil. På den kan du stadig følge med i dine medarbejderes bevægelser gennem dagen og dermed bevare overblikket, når du besøger kunder eller selv er på opgaver ude omkring. Alternativt kan du overlade overblikket til en anden medarbejder på kontoret, som du har oprettet som bruger. Det kan også være en fordel at have en, der kan tage over, når du gerne vil holde rigtigt fri for eksempel på en ferie sammen med familien.

Tag dine medarbejdere med på råd

Nogle medarbejdere kan reagere negativt, når de får at vide, at der skal placeres en GPS-tracker i deres arbejdsbil. For at modvirke denne negative reaktion er det en rigtig god ide at tage medarbejderne med på råd, når flådestyringssystemet skal tages i brug. De kan være med til at bestemme, hvad de indsamlede data må bruges til, hvem der har lov at se dem, hvor længe de må gemmes mv. Det er vigtigt, at du som leder fortæller om baggrunden for at bruge flådestyring. At det er for at optimere virksomheden og ikke for at holde øje med deres arbejde. Forklar dem at en virksomhed ikke har lov til at overvåge deres medarbejdere uden, at der foreligger en saglig grund og at loven om databeskyttelse skal overholdes.

• gps tracking
  • gps tracker