Sådan finder du den rigtige ejendomsmægler

At sælge samt købe en ejendom er en stor beslutning og kræver nogle gode mæglere, der ved, hvordan der skal tages hånd om den enkelte sag. Derfor er det også vigtigt, at du finder den rigtige ejendomsmægler, der kan hjælpe dig med din handel.

Læs mere om, hvordan du gør det her:

Lyt til dem omkring dig

Det kan være en god idé at forhøre sig hos andre der har haft med en ejendomsmægler at gøre, hvorvidt det var en god oplevelse, samt om det var et tilfredsstillende resultat de stod tilbage med.

Det kan eksempelvis være at dine naboer har nogle gode kontakter og om de muligvis kender en anerkendt ejendomsmægler i Brønshøj, som er værd at blive sat i forbindelse med. De kender måske en som har et særligt kendskab til området, og som derfor har nogle bedre forudsætninger til at lave et tilfredsstillende resultat.

Henvisninger fra andre kan være en stor hjælp, hvis du ikke har meget erfaring med ejendomsmæglere. Det er nemlig vigtigt at have en forståelse om den specifikke agents kvalitet af arbejde, kommunikationsstil eller måde at behandle klienter og andre mennesker på i en transaktion.

Det er altid en god idé at spare med andre under et køb eller salg. Derfor kan det også være en god idé at snakke med omkring dig, om hele situationen.

Hvad er vigtigt ved en ejendomsmægler

Når det kommer til at finde den rigtige ejendomsmægler, er der nogle generelle ting, som mægleren først og fremmest bør leve op til.

Son køber eller sælger har du brug for at blive mødt af kundeservice der er god og som lever op til dine forventninger. Dette har nemlig en betydning for, hvordan din oplevelse er, mens du er i færd med at tage store og betydningsfulde beslutninger. Det er vigtigt at din oplevelse er god både før, under og efter handlen.

Din mægler skal være en du stoler på, og som du finder pålidelig. Dette afspejler sig typisk i, hvor glade og tilfredse tidligere kunder har været. Du kan typisk se tidligere anmeldelser inde på ejendomsmæglernes egen hjemmeside, ligesom det er tilfældet, hvis du eksempelvis skal bruge en Ejendomsmægler i Glostrup.

Stil de rigtige spørgsmål

Når du interviewer potentielle ejendomsmæglere, er det vigtigt at være forberedt med en liste af spørgsmål. På den måde kan du se om nogen er kvalificeret, samt forventningsafstemme, i forhold til, hvordan eksempelvis markedsføringen af dit hjem vil foregå.

Spørg derfor om følgende:

• Hvordan ser tallene ud på sammenlignelige boliger i mit kvarter? For at kunne finde frem til en god pris, er det vigtigt at kunne sammenligne solgte boliger i de sidste tre til seks måneder, der ligner din i størrelse og faciliteter.
  • Hvad synes du, mit hjem er værd og hvorfor? Under en præsentation eller før den beder de fleste agenter om at gå gennem dit hjem, så de kan tage notater og se, hvad de skal arbejde med. Det hjælper dem også med at finde frem til en pris, de føler er i tråd med markedsforholdene og dine mål.
  • Hvad ville din marketingplan for mit hjem indeholde? En god ejendomsmægler vil have en robust plan for at promovere din notering i et forsøg på at finde den rigtige pulje af købere.