De mange fordele ved at gå en tur

Du har sikkert hørt det før, men nu får du den lige igen: der er rigtig mange fordele ved at komme op ad sofaen og ud på benene for at gå en tur. En gåtur i det fri er forbundet med rigtig mange gode ting, og du bør derfor overveje at inkorporere en gåtur i dit daglige skema.

En rask gåtur er først og fremmest godt for humøret, og det gælder både for gåture i trist, koldt vejr og for ture godt vejr. Derudover har gåture en påvist evne til at mindske stres, da kombinationen af motion, den friske luft og dagslyset får produktionen af gode hormoner i kroppen til at stige.

Dertil er der selvfølgelig alle de kropslige fordele ved en gåtur, hvor du bl.a. kan se frem til at få stærkere knogler, mens din krop generelt vil komme i bedre form gennem de lange gåture i terrænet. En øget blodcirkulation er også en effekt af gåture, hvilket vil have en positiv påvirkning af dit hjerte ved at forbedre hjertets kredsløb og derved mindske risikoen for bl.a. hjerte-kar-sygdomme.

Vælg det rigtige tøj for en behagelig gåtur

At gå er godt, men en gåtur i ukomfortabelt tøj kan hurtig tage toppen af glæden, mens dårlige sko kan betyde, at du får skader og bliver unødvendigt træt i dine ben, når du kommer hjem. Derfor er de rigtige sko og praktisk tøj til dine gåture vigtigt, hvis du vil ud og gå nogle lange ture.

På samme tid vil lækkert tøj og lækre sko vil give dig endnu mere blod på tanden i forhold til at komme ud og gå. Hver gåtur bliver nemlig en mulighed for at komme ud og lufte dit nye, lækre tøj, hvilket er endnu en god grund til at købe noget smart og komfortabelt tøj til dine ture i det fri.

Connect Media vækster danske virksomheder på det danske marked via de mest effektive salgskanaler online. Vi skaber hurtige justerbare resultater gennem målbar online annoncering i Google og Facebook. På den lange bane opnår vi øget synlighed i søgemaskinerne med effektiv dokumenterbar SEO optimering.