Billeder, der er taget med videoskopet, kan overføres trådløst til Fluke Connect™-systemet og knyttes til udstyr og enhedsjournaler.

Conrad Business Supplies tilbyder et robust diagnostisk Fluke-videoskop til krævende industrimiljøer

Conrad Business Supplies har udvidet sit sortiment af test- og måleudstyr med det diagnostiske HD-videoskop DS703 FC med Fluke Connect™.

"Når det drejer sig om kvalitetssikring i produktionen eller inspektion og vedligeholdelse af maskiner og udstyr, sker det ofte, at visse steder er svære at nå eller slet ikke tilgængelige", forklarer Markus Gebhard, Senior Director Purchasing Strategic Brands hos Conrad Business Supplies. "For at gøre det muligt for industrielle brugere at dække sådanne scenarier, har vi tilføjet Fluke's robuste diagnostiske videoskop til vores produktsortiment."

DS703 FC er designet til krævende industrimiljøer og har en 17,8 cm (7") kapacitiv touchskærm. Ved placeringer, som er svære at nå, hjælper en makro til mikro-zoomfunktion brugerne med at opnå billeder i høj kvalitet. Den justerbare LED-belysning på det diagnostiske videoskop er særlig nyttig.

En anden nyttig funktion i DS703 FC er muligheden for at rotere skærmindholdet eller skærmen ved hjælp af den innovative Up-is-Up™-teknologi til korrekt visning af billeder uanset placeringen af sonden (8,5 mm sonde med kun 1,2 m kabel).

Videoskopet har en 1,2 m sonde (standard), der omfatter et dobbeltkamera til optagelse af video med 720p-opløsning (720 pixel lodret).

"Med DS703 FC-videoskopets sonde kan brugerne via WiFi-billeder vedhæfte direkte til anlægs- og udstyrsdatajournaler eller arbejdsordrer ved hjælp af Fluke Connect™-systemet, hvilket sparer kostbar tid", siger Stefan Kohler, marketingchef, Fluke Tyskland. "For at aktivere trådløs billedtransmission er enheden udstyret med en trådløs 802.11 b/g/n-standardgrænseflade, der kan dække afstande på op til 10 m."

Samtidig adgang til stedets vedligeholdelsesdata fra kontoret eller fra en fjernplacering giver mulighed for bedre beslutningstagning og realtidssamarbejde mellem teammedlemmer. Desuden kan billeder og videoer overføres direkte og i realtid fra videoskopet til smartphones eller pc'er. Videoskopet har en hukommelseskapacitet på 6 GB.

Valgfrie kamerasonder med en diameter fra 3,8 til 8,5 mm og længder på op til 20 m er tilgængelige, hvilket øger videoskopets fleksibilitet og tilpasser det til den respektive inspektionsopgave.

Videoskopet på 17,73 cm x 22,48 cm drives af et Li-ion-batteri (3,7 V, 6.400 mAh), hvilket giver en driftstid på 3 timer ved 50 % LED-lysstyrke. Den komplette pakke indeholder en sonde, HDMI- og USB-kabler, en strømforsyning og en kuffert fra producenten EVA Case.

Der findes flere oplysninger her

Download foto her