Gør det selv-entusiaster værdsætter også professionelle værktøjer såsom FEIN's kraftige trådløse universalboremaskine/skruemaskine med fire hastigheder ASCM 18 QSW

Conrad Business Supplies udvider sit sortiment med FEIN's alsidige trådløse boremaskine med fire hastigheder

Conrad Business Supplies har udvidet sit sortiment med den trådløse boremaskine med fire hastigheder ASCM 18 QSW fra FEIN for at forbedre udvalget af højtydende elværktøjer til fagfolk og gør det selv-entusiaster.

"Især fagfolk har brug for alsidigt elværktøj i høj kvalitet, der fungerer pålideligt og er let at bruge. Den trådløse boremaskine med fire hastigheder ASCM 18 QSW er lige præcis sådan et værktøj. Den gør arbejdet lettere og mere effektivt og sikkert", siger Jürgen Kreiner fra Conrad Business Supplies.

ASCM 18 QSW er et af de sidste nye produkter i FEIN's 18V-udvidelsesprogram og tilbyder en lav vægt på kun 1,7 kg inklusive batteri, et meget kompakt design og et slankt greb. Den trådløse skruemaskine er velegnet til fagfolk, der skal udføre montagearbejde i byggeri og har brug for dagligt at bore på svært tilgængelige områder.

Da brugerne vil arbejde med forskellige hastigheder afhængigt af opgaven, har FEIN udviklet den trådløse boremaskine med en gearkasse i rent metal med fire hastigheder for at muliggøre hastigheder på op til 2.500 o/m. Enheden giver optimale hastigheder til enten boring eller skruning i forskellige materialer.

"En speciel og unik funktion er FEIN's MultiVolt-grænseflade. Elværktøjer, der er udstyret med denne grænseflade, kan bruges sammen med alle 12 til 18 V FEIN-lithium-ion-batterier og er kompatible med ældre batterier med lavere kapacitet. Det gør det til et yderst praktisk system. Selv hvis et opladet 18 V batteri ikke er umiddelbart tilgængeligt, kan håndværkere fortsætte med at arbejde med et 12 V batteri", forklarer Thomas Blank, produktchef og ansvarlig for batteriteknologi hos FEIN.

Med QuickIN-grænsefladen kan den trådløse boremaskine fra FEIN justeres til en bestemt opgave uden ekstra værktøj. Ved hjælp af separat tilgængeligt tilbehør såsom en selvspændende SKE-borepatron forvandler boremaskinen sig til et specialværktøj.

Et andet tilbehør er spændepatronerne, som let kan ændres, også uden ekstra værktøjer. Patronerne overfører drejningsmomentet på spidsens kvadrat, hvilket forhindrer glidning.

Ny på markedet er også metalvinkelhovedet, som giver brugerne mulighed for at arbejde rundt om hjørner, selv i lukkede rum. Hvis pladsen er meget trang, kan håndværkere isætte de ekstra korte skruetrækkerbits og sekskantede borebits direkte i udgangen. Det giver adgang til særligt vanskelige områder.

En komplet oversigt over FEIN's sortiment af elværktøjer hos Conrad kan findes her.

Download foto her