Stil en præcis diagnose direkte på stedet: Conrad har de helt rigtige apparater til krævende måleapplikationer inden for alle aspekter af bygningsstyring. Fotokilde: Conrad.

Måleteknologi til bygningsstyring

Pålidelig styring af bygninger og faciliteter: Opnå en professionel dækning af dine tekniske behov med Conrad Sourcing Platform.

• Omfattende udvalg af måleteknologi inden for facility management
  • Enheder af høj kvalitet fra kendte producenter
  • Innovative enheder fra Fluke, Flir og Voltcraft

Mere end bare salg af produkter: Conrad ser sig selv som en leverandør af løsninger og er som sådan på vej til at blive Europas førende indkøbsplatform for tekniske behov. Som en pålidelig og kompetent partner tilbyder Conrad Sourcing Platform ikke kun et omfattende udvalg til sine erhvervskunder, men også en personlig rådgivning og adskillige tjenester, f.eks. inden for eProcurement og kalibrering. Conrad-teamet fokuserer i øjeblikket på professionel måleteknologi til bygningsstyring og præsenterer kendte producenter og deres nye produkter i konkrete anvendelseseksempler og emneområder.

Pålidelige måleresultater på og i bygningen

Funktionaliteten af de strukturelle og tekniske systemer sikrer en smidig og effektiv produktionsproces. Hertil hører ikke blot aktuelle emner som energiforbrug, reduktion af varmeomkostninger eller styring af indeklimaet. Opmåling af bygninger eller vedligeholdelse samt reparation af maskiner og systemer er også en del af en vellykket bygningsstyring. Disse elementer er afgørende på alle områder: En regelmæssig test af funktionalitet og pålidelige måleresultater.

Conrad støtter fagfolk inden for facility management via et omfattende udvalg af måle-, analyse- og testudstyr, miljømåleteknologi og energiomkostningsmåleapparater. Det omfatter alt fra den fleksible brug af termisk billedteknologi til kontrol af energitab og permanent installerede måleenheder i styreskabe. Kendte producenter som Fluke, Flir og Voltcraft står for kvalitet og brugervenlighed inden for måleområdet.

En måleteknologi, som du kan regne med

Fluke anbefaler det digitale multimeter i 110-serien til målearbejdet i CAT III-miljøer. Fluke 117 er f.eks. det ideelle måleværktøj til krævende elektriske applikationer. Det muliggør en berøringsfri spændingstestning, og man undgår med AutoV/LoZ-funktionen forkerte måleværdier, der er forårsaget af fantomspænding. Det kompakte infrarøde termometer Fluke 62 MAX+ har også alt, hvad du kan forvente dig af en professionel temperaturmåling - selv på de sværttilgængelige områder vedrørende reparation og vedligeholdelse. Det er kendetegnet ved at yde en høj nøjagtighed og er alligevel så stabilt, at det også kan overleve et fald fra 3 meters højde, uden at det bliver beskadiget.

Undersøgelser af fugtproblemer i bygninger kræver typisk en række forskellige måleapparater, herunder en fugtmåler, et psykrometer og et termisk kamera. Flir MR277-systemet til bygningsinspektion kombinerer alle disse funktioner i én enkelt enhed: Fordelene ved en infrarød-styret måling og multispektral dynamisk billeddannelse (MSX) kombineres her med avancerede miljøsensorer.

Voltcrafts multimeter WBM-460 med termisk kamera er også et uundværligt værktøj, når det kommer til bygningsstyring: Multimeteret med det termiske kamera kombinerer to væsentlige enheder i én og samme enhed og sparer dermed værdifuld tid ved måling. Strøm, spænding og modstand kan måles ved hjælp af blot én enhed, og temperatur-anomalier og problemområder kan lokaliseres og vises hurtigt og nemt med den integrerede termiske kamerafunktion.

Der kan findes flere informationer om Facility Management hos Conrad her.