Tangmeterprodukter fra Fluke leveres med et stort udvalg af tilbehør. Fotokilde: Fluke

Nye, kontaktløse tangmeterprodukter fra Fluke

Conrad Elektronik udvider sit sortiment af tangmeterprodukter med den nye serie af kontaktløse strømmålere fra Fluke. Produkterne gør det muligt at måle både spænding og strøm, uden at komme i fysisk kontakt med de strømførende ledninger, hvilket bidrager til en lettere og mere sikker brug. Disse tangmeterprodukter egner sig til 1- og 3-faset vekselstrøm og besidder en særlig Power-Quality-(PQ)-skærmvisning.

• Kontaktløs spændings- og strømmåling med FieldSense™-teknologi fra Fluke
  • Gør den 3-fasede strømmåling helt enkel
  • Kompatibel med det Bluetooth-baserede Fluke Connect™

Conrad Elektronik har udvidet sit produktsortiment inden for spænding- og strømmåling med to nye kontaktløse måleenheder fra Fluke. Fluke 377 og 378 True-RMS er tangmeterprodukter, der gør brug af FieldSense™-teknologien. Det gør måleprocessen lettere og sikrere, idet man her eliminerer behovet for at komme i direkte berøring med de strømførende ledninger. Teknikeren kan måle den nøjagtige spænding og strøm samtidigt, når enheden er jordforbundet, og tangen sidder fastspændt omkring ledningen. Skærmen bliver grøn, så snart en stabil FieldSense-måling er tilgængelig. Denne skærmvisning er især nyttig, når man befinder sig i meget støjende omgivelser.

Den medfølgende iFlex-målespids giver adgang til højspændingsledninger på svært tilgængelige steder og er velegnet til vekselstrømme på op til 2500 A, hvilket tilsammen forenkler brugen i endnu højere grad.

„Hurtige resultater og sikker brug står højt på listen hos mange elektrikere, firmaer og teknikere, der har brug for at foretage højspændings- og stærkstrømsmålinger som en del af deres job,” forklarer Walter Hock, Product Manager hos Fluke. ”Brugerne af Fluke 377 og Fluke 378 kan være sikre på, at de er nøjagtige, brugervenlige og ekstremt sikre.“

„Hos Conrad er vi grundlæggende på udkig efter produkter, der gør vores kunders liv både lettere, men også sikrere,” forklarer Susanne Storch, Senior Product Manager hos Conrad Electronic. ”Og det er præcis, hvad man får med Flukes multimetre. I forbindelse med denne form for integreret databehandling og automatisk lagring af resultaterne i Cloud’en er vi her vidner til fremtiden inden for elektrisk måleteknologi. Vi er sikre på, at de kunder, der ønsker at opgradere deres eksisterende udstyr, vil synes, at disse produkter er meget interessante.“

Evnen til at måle vekselstrømme op til 1000 A og endda op til 2500 A i True RMS, når du benytter iFlex-testspidsen, gør Fluke 377/378-serien ideel til højspændingsmålinger inklusive 3-fasede systemer. Ved test af 3-fasede systemer er der kun tre enkle trin, der skal gennemføres, for at man opnår et komplet sæt værdier mellem faser samt mellem fase og neutral. Alle målte værdier vises side om side på det dobbelte display.

Begge enheder er også tilgængelige i FC-versionen (Fluke Connect™) som 377FC og 378FC med Bluetooth-forbindelse. Softwaren muliggør en fjernregistrering, vurdering samt overvågning af værdier, således at man er i stand til at opdage de intermitterende fejl, der undertiden er vanskelige at diagnosticere. FC-versionerne beregner også helt automatisk fasevinklen, som derefter vises på mobiltelefonen eller gemmes i Cloud’en ved hjælp af Fluke Connect, hvilket eliminerer behovet for indtastede eller håndskrevne noter, der ofte kan være tidskrævende eller fyldt med fejl.

Med Fluke Connect kan vedligeholdelsesteknikere og reparationshold nemt indsamle målinger og dele dem eksternt. Rapportering er standard, og de data, som enheden indsamler, er meget nyttige til at sammensætte forebyggende vedligeholdelsesprogrammer med.

Tangmeter 378 FC har en særlig PQ-detektor (Power Power Quality), der registrerer problemer i forbindelse med strøm, spænding og effektfaktor. Dette muliggør en hurtig kontrol af, om årsagen til en teknisk fejl skal findes på forsyningssiden eller ved de tilsluttede enheder.