© GettyImages

Conrads årsrapport for 2020 viser det bedste resultat nogensinde

I maj blev årsregnskabet for Conrad Skandinavien fremlagt, og sammenlagt går Sverige og Danmark i plus med 5.8 millioner danske kroner og en samlet omsætning på 134 millioner danske kroner. Resultatet er en markant stigning i forhold til tidligere år og er det bedste, som elektronikvirksomheden har præsenteret siden etableringen i Sverige i 2005 og Danmark i 2012.

Da Conrad Skandinavien trådte ind på markedet, leverede elektronikvirksomheden primært elektronikprodukter med et særligt fokus på B2C, med teknologiprodukter til både hjemmeelektronik og hobbybrug. For omkring tre år siden blev det imidlertid besluttet at ændre retning og dermed satse mere på B2B-kunderne. Siden da har Conrad opdateret sin platform og udvidet sine tjenester, så erhvervskunderne nu får tilbudt fleksible indkøbsløsninger, teknologiprodukter til uddannelsesmæssige formål og kabelinstallationstjenester. På trods af den igangværende pandemi har det forløbne år været det mest gunstige for elektronikvirksomheden, og det øgede fokus på B2B-kunder er ifølge Jacob Romberg, Director of Marketing and Operations hos Conrad Skandinavien, en væsentlig årsag til de succesrige resultater i 2020.

– Vi er utroligt stolte over, at vi har formået at vokse. Vi har investeret meget i vores nye Conrad Sourcing Platform, hvor man nemt og hurtigt kan finde produkter, tjenester eller individuelle løsninger, og det føles ekstra sjovt, at vores hårde arbejde nu har genereret gode resultater, forklarer Jacob Romberg.

Conrad satser også på vækst i 2021
I 2021 har Conrad oplevet en tilsvarende positiv udvikling. Elektronikvirksomheden vil nu fortsætte ad samme spor og fokusere ekstra stærkt på salg til virksomheder og udvikling inden for området, men også på at opretholde sit produktsalg til B2C-kunderne.

– Målet er at fortsætte med vores strategi; vi vil fortsat tilbyde service, elektronik og komponenter til virksomheder i Skandinavien på et højt niveau. Så håber vi naturligvis, at det vil lykkes os at opnå endnu bedre resultater i år, og indtil videre er vi godt på vej, slutter Jacob Romberg.

Klik her for at læse mere om Conrad og de forskellige tilbud.

CONRAD | PORTRÆT

Lige siden 1923 har Conrad Elektronik været knyttet til områderne teknologi og elektronik. Virksomheden tilbyder produkter og services til såvel erhvervskunder som private kunder, online via Conrad Sourcing Platform. Den familieejede virksomhed har sit hovedkontor i Hirschau, Oberpfalz (Østbayern), og datterselskaberne er fordelt over 16 europæiske lande. Der er tale om en af de førende omnichannel-udbydere af en bekvem one stop shop-løsning. På Conrad Sourcing Platform kan kunderne få dækket deres tekniske driftskrav, alt sammen på ét og samme sted. Det er derfor både nemt og hurtigt at foretage de forskellige indkøb blandt det omfattende sortiment af over 750 000 produkter fra førende producenter og mærker samt de dertilhørende skræddersyede services. B2B-kunder kan som nøglekunder også drage fordel af den direkte support fra Conrads Key Account Management og fra den interne salgsafdeling. Takket være de forskellige eProcurement-tilbud er Conrad Sourcing Platform også i stand til at tilbyde en omnichannel access, der tilbyder erhvervskunderne en skræddersyet elektronisk løsning.

Conrad Connect er en af de førende IoT-platforme i Europa og dækker over et hurtigt voksende økosystem, der består af mere end 130 kendte producenter. Virksomhederne bruger as a service-platformen for nemt at kunne tilbyde løsninger til deres kunder, ligesom der bliver mulighed for at udvikle nye digitale virksomhedsmodeller inden for områderne energistyring, elektromobilitet, produktion, handel og byggestyring.