Modvirk de stigende energiomkostninger med smart bygningsstyring - Conrad har de rigtige løsninger. Fotokilde: alice_photo/stock.adobe.com

Sænk omkostningerne med moderne bygningsteknologi

Opvarmning, belysning, installation og sikkerhed: Alle produkter til implementering af en fremtidsorienteret bygningsteknologi er samlet på én platform.

• Omfattende sortiment: Conrad har de rigtige produkter til ethvert projekt
  • Tips og tricks: Rådgivning inden for bygningsstyring
  • Fingeren på pulsen: Energibesparelse som omdrejningspunkt

De stigende omkostninger i energisektoren har ført til en øget efterspørgsel på moderne løsninger til effektiv bygningsstyring. Conrad Sourcing Platform understøtter sine erhvervskunder med et omfattende udvalg af produkter samt skræddersyede tjenester fra én enkelt kilde, så de med succes kan gennemføre projekter inden for energi- og bygningsteknologi. Vi har i øjeblikket fokus på fire hovedemner: Klima & opvarmning, belysning, installationsteknologi samt sikkerhed. "At udstyre bygninger på en innovativ, omkostningseffektiv og alligevel sikker vis spiller i øjeblikket en endnu vigtigere rolle end tidligere, særligt for private husholdninger og virksomheder. Vores mål er at yde den bedst mulige støtte i forbindelse med denne udfordring og via vores platform levere præcis dét, der kræves for at realisere dine projekter," forklarer Christian Fleischmann, Director Home Technology & Special Sortiment hos Conrad.

Klima & Opvarmning – få styr på energiforbruget

Når det drejer sig om aircondition og varme, sætter Conrad-teamet kurs mod alternative opvarmningsmuligheder. Det drejer sig ligeledes om optimal varmestyring for at spare energi uden at skulle give afkald på komfort. Takket være deres højere kølekapacitet tilbyder split-klimaanlæg også et enormt besparelsespotentiale sammenlignet med klassiske klimaanlæg og kan endda bruges som opvarmning, så denne løsning giver fuld valuta for pengene.

Belysning – effektiv lysinstallation med LED

Fra september 2023 forbydes salget af kviksølvholdige pærer inden for EU. Conrad Sourcing Platform tilbyder et mangfoldigt udvalg af passende erstatningsprodukter. Både salgsforbuddet samt de stigende energiomkostninger kræver nytænkning. Conrad-teamet viser, at konvertering til LED-lys på ingen måde er kompliceret, når det kommer til at oplyse arbejdspladser eller produktionshaller på optimal vis. Det er dog ikke alle LED-produkter, der passer til ethvert behov. Conrad støtter derfor planlægningen og implementeringen af et moderne rumbelysningskoncept via praktiske vejledninger.

Installationsteknologi – FI-type F som ny standard

Er den eksisterende elektriske installation sikker og designet i henhold til DIN VDE 0100 530? Dette spørgsmål er et af vores fokuspunkter inden for installationsteknologi. Elektriske enheder har ændret sig konstant i de senere år, og enfasede frekvensomformere bruges nu meget i moderne udstyr. Fejlstrømsafbrydere af type A er ikke designet til tilsvarende fejlstrømme. Type F, som er følsom over for blandede frekvenser, bør derfor bruges som den nye standard for enfasede brugere. De kompakte 5SV1-kombinerede fejlstrømsafbrydere er ideelle til eftermontering i eksisterende distributionsskabe. De tilbyder både fejlstrøms- og overbelastningsbeskyttelse i kun én modulær bredde og fås som type F. På den måde sparer du plads og er på den sikre side.

Bygningssikkerhed - digitalisering for den bedst mulige beskyttelse

Bygningssikkerhedsløsninger kan også opnås hurtigt og nemt fra én enkelt kilde via Conrad Sourcing Platform: Brug af advarselsanordninger er lovpligtigt på mange områder og er ofte en forudsætning for en passende forsikringsdækning. Derfor omfatter Conrads sortiment enheder til alle farlige områder - fra røg- og CO2- til vandalarmer. Innovative overvågningsløsninger og en moderne adgangskontrol sørger ligeledes for mere sikkerhed i bygningen. Hvis et eksisterende anlæg skal moderniseres, eller der skal findes en komplet løsning: Digitalisering sørger for en omfattende sikkerhed uden brug af ekstra arbejdskraft og afhjælper hermed også problemet med den stigende mangel på fagfolk.

Der kan findes yderligere informationer om de mange muligheder på Conrads platform inden for bygningsteknologi her.