Behovet for automatisering vokser i næsten alle sektorer - LAPP imødekommer dette med den innovative og pladsbesparende ETHERLINE overvågningsenhed® GUARD. Fotokilde: LAPP

Stationær overvågningsenhed til dataforbindelser

ETHERLINE® GUARD fra LAPP: Planlæg det bedste tidspunkt at udskifte kabler på ved at tjekke slidgrænserne

• Planlægning af nedetider
  • Automatiseret planlægning af parametre
  • Pladsbesparende og kan eftermonteres

LAPP er eksperter i kabler og har udviklet GUARD ® ETHERLINE-overvågningsenheden til kontrol af dataforbindelser. Den sigter specielt mod den hurtigt voksende automatiseringssektor. Produktet fås nu på Conrad Sourcing Platform.

Opnå en bedre planlægning og vedligeholdelse i forbindelse med reparationer

Kabelforbundne tilslutningssystemer er kun så gode som selve kablerne. Det er her, at ETHERLINE® GUARD fra LAPP kommer ind i billedet: Ud fra de fysiske egenskaber ved datatransmissionen bestemmer overvågningsanordningen informationer, hvormed den aktuelle tilstand af en dataforbindelse vises i procenter. Med realtidsstatusvisningen detekteres kablets slidgrænse, og udskiftningstiden kan derfor planlægges i god tid. Som følge heraf kan uforudsete nedetider undgås, så det ikke får en negativ indvirkning på produktiviteten. Den positive effekt: Reducerede vedligeholdelses- og serviceomkostninger.

Nem opsætning, pålidelig Cloud-kommunikation

ETHERLINE® GUARD kan eftermonteres i eksisterende netværksstrukturer og kræver ikke installation af nye kabler. Parameteriseringen sker automatisk. En pålidelig Cloud-kommunikation ved hjælp af MQTT-protokollen er endvidere tilgængelig til digital informationsudveksling, såsom dataevaluering, WLAN-konfiguration (kun muligt med WLAN-versionen), opdateringer eller statusforespørgsler. Brugen af ETHERLINE® GUARD anbefales til dataforbindelser i henhold til transmissionsstandarden 100BASE-TX (op til 100 Mbit/s) af IEEE 802.3. Enheden er dog også perfekt i forbindelse med EtherCAT-, EtherNET/IP- og 2-parrede ProfinetTM-applikationer, der ofte indsættes i trækkæder eller torsionstilbøjelige kabelføringer.

Pladsbesparende design i to modeller

Det kompakte design med beskyttelsesgraden IP 20 muliggør anvendelsen af ETHERLINE® GUARD i styreskabe. To modeller er tilgængelige: ETHERLINE®GUARD PM03T med tre RJ45-tilslutninger, hvoraf en fungerer som LAN-forbindelse, såvel som PM02TWA, der er WLAN-kompatibel og har to RJ45-tilslutninger.