Fotokilde: DigitalGenetics - stock.adobe.com. Coronakrisen har gjort det tydeligt: Platformsøkonomi og digitalisering er fremtidens model. Kundernes behov for effektive digitale løsninger er stærkere end nogensinde før.

Conrad Elektronik hjælper med digitaliseringen af arbejdspladsen

Med omkring 180.000 varer tilbyder Conrad Elektronik sine erhvervskunder en omfattende produktportefølje til den digitale arbejdsplads.Der forhandles produkter fra premium-mærker som AVM, Canon, HP, Dell, Gigaset, WD, Cherry, Digitus, Logitech, FLUKE Network, IDEAL NETWORKS samt Samsung og eksklusive mærker, herunder renkforce og VOLTCRAFT.

Conrad Elektronik retter i det tredje kvartal sit fokus mod digitaliseringen af arbejdspladsen og udvidelse af den professionelle sourcing-platform. Med et udvalg på omkring 180.000 varer kan virksomhederne allerede nu finde løsninger af en høj kvalitet fra internationalt anerkendte producenter hos B2B-distributøren.

Den digitale arbejdsplads er en udfordring for alle virksomheder, myndigheder, institutioner og skoler – uafhængigt af branche og størrelse. Uanset om det gælder informations- og kommunikationsteknologi, computere og tilbehør, mobile enheder, Cloud-baserede løsninger, løsninger uafhængige af enheder eller test- og måleteknologi, er behovet for digitale værktøjer og arbejdsudstyr både mangfoldigt og gennemgribende. Derfor fokuserer Conrad Elektronik ikke på specifikke brancher, men derimod på typen af arbejdspladser: Fra permanent installerede løsninger på skrivebordet til mobile løsninger til den eksterne salgsstyrke, smarte kommunikations- og præsentationsværktøjer til møde- og konferencelokaler, men også den grundlæggende IT-infrastruktur, der skal moderniseres, udskiftes eller genoprettes for at kunne imødekomme kravene til den moderne arbejdsplads.

"Som følge af Covid19-nedlukningen blev mange virksomheder tvunget til med kort varsel at udtænke digitale, men stadig bæredygtige løsninger til dagligdagen på arbejdspladsen, lige fra at få adgang til firmaets servere via den bærbare computer på hjemmekontoret til mobile teknologier, når man er på farten, eller muligheden for at afholde telefoniske og virtuelle konferencer," udtaler Ralf Bühler, der er Chief Sales Officer B2B hos Conrad Electronic. "Behovet for løsninger inden for computere, kommunikation og kontororganisation øges derfor konstant, og de drastiske ændringer i de seneste måneder har blot intensiveret denne udvikling. Myndighederne har brug for digitale tilbud for at kunne reducere den offentlige trafik, ligesom privatliv og arbejde smelter sammen. Den digitale transformation tager virkelig fart, og vi, som Your Sourcing Platform, er en stærk partner på denne rejse for vores erhvervskunder."

Med IoT-platformen Conrad Connect samt ekspertisen inden for bygningsteknologi understøtter Conrad Electronic også virksomheder, myndigheder og skoler med hensyn til opsætning, overvågning og styring af den digitale infrastruktur. "Vi tænker ikke kun på komponenterne, vi tænker på de komplette løsninger," forklarer Bühler.

Også inden for uddannelsesområdet stiller hjemmeskolingen nye udfordringer til skoler, lærere, elever og studerende. Conrad tilbyder en bred vifte af produkter, som du kan bruge i din undervisning. Uanset om det drejer sig om lektioner inden for robot teknik, programmering eller praktisk teknologi vil du finde alt hvad du har brug for dine lektioner hos os. Som skole har du en fast rabat hos os.

Der kan indhentes mere information her.

Ønsker der flere oplysninger om det omfattende udvalg til den digitale arbejdsplads hos Conrad Elektronik, kan man med fordel tage et kig på disse sider Digitale arbejdspladsDigitalt samarbejde.

Simple. Fast. Comprehensive. Procurement: Conrad Elektronik har stået for teknologi og elektronik siden 1923 og tilbyder et bredt og omfattende sortiment med mere end 750 000 artikler på conradelektronik.dk. Uanset om det drejer sig om grundlæggende teknologi, speciale applikationer, skræddersyede tjenester eller individuelle løsninger, kan brugere af teknologi og elektronik få dækket alle deres tekniske behov via Conrads professionelle Sourcing Platform. Med 19 butikker i Tyskland, og datterselskaber i 16 lande over hele Europa, så er den familieejede virksomhed baseret i Hirschau i det østlige Bayern en af de førende udbydere via flere kanaler af praktisk indkøb hos en enkelt kilde.

Conrad er også førende inden for elektroniske indkøb, e-Procurement. B2B-kunder drager ikke kun fordel af personlig rådgivning fra key account managers, internt salg og virksomhedskonsulenter men også af skræddersyede løsninger til e-procurement. Indkøb af specialprodukter, tilbud, smart bestilling og udlejningstjenester samt ordrer til tiden gør den omfattende portefølje af tjenester komplet.

Det sortimentet, som er til rådighed via Conrads Sourcing Platform, omfatter produkter fra førende producenter og mærker såsom Voltcraft, Toolcraft, Tru Components, Renkforce, Speaka Professional, C-Control og Makerfactory. Kalibrerings- og genkalibreringstjenesten, som er en printpladetjeneste til små serier og prototyper, og 3D-udskrivningstjenesten (enten online eller på 3D-udskrivningscentre i filialerne på stedet) kan hjælpe B2B-kunder, der søger at optimere deres projekter. Conrad Connect, en af de førende Internet of Things-projektplatforme, giver også mulighed for sammenkobling af intelligente enheder, apps og tjenester på tværs af flere producenters enheder til erhvervskrav og personlig brug.