Conrad Elektronik vil inspirere branchen – inviterer til webinar med internationale hovedtalere

Tidligere denne sommer arrangerede Conrad Elektronik sine allerførste digitale foredrag. Målet var at inspirere og give kunderne en merværdi. Den 2. september er det tid til nye foredrag, nu med fokus på, hvordan man kan bruge IoT-teknologien til at genåbne arbejdspladserne sikkert under den igangværende Corona-pandemi.

– Dette er helt nyt for os, så det er skønt, at det bliver værdsat af vores kunder, udtaler Jacob Romberg, Director of Marketing & Operations Scandinavia.

Den 27. maj i år holdt Conrad Elektronik sit første digitale foredrag med temaet smart netværk sammen med det kendte brand AVM FRITZ! Hovedtaleren var Gordon Priebe. Formålet var at inspirere deltagerne og vise alle de muligheder, der er med et smart netværk, særligt med FRITZ!-produkter.

Eftersom foredraget var en succes, blev der arrangeret et nyt i juni måned med fokus på teknologi til smart kabelføring i byggerier, ledet af Dirk Würsburg fra Digitus.

Nu er det atter tid, og eftersom Conrad Elektronik for nyligt har lanceret en af sine største satsninger hidtil, tjenesten Conrad Connect, vil det næste webinar fokusere på netop dette emne. Conrad Connect er en platform baseret på IoT-teknologien, som kan samle smart-enheder og få dem til at kommunikere med hinanden. Temaet er Tilbage til kontoret med Conrad Connect, og deltagerne vil blandt andet blive bekendte med platformen og lærer, hvordan man bruger IoT-teknologien til at genåbne kontorerne på sikker vis.

– Vi ønsker at fremhæve de alsidige fordele, en IoT-løsning kan give vores kunders virksomheder. Vi vil i den forbindelse demonstrere, hvordan man anvender denne type teknologi til at gøre arbejdspladserne sikre. For eksempel kan det handle om, hvordan man overholder afstandskravene. Conrad Connect er den eneste platform i branchen, der er i stand til at forbinde smart-enheder på denne måde med IoT-teknologi, så det bliver spændende at tage kunderne med bag om platformen gennem dette webinar, afslutter Jacob Romberg.

Mere om webinaret Conrad Connect

• Hovedtaler: Helmut Schaeller, Business Development Expert hos Conrad Connect
  • Tid og dato: 2. september kl. 15.00
  • Læs mere, og tilmeld dig gratis her.

Platformen Conrad Connect

• Kombinér alle dine smart-enheder, uafhængig af leverandører
  • Overvåg og kontrollér alt med én enhed
  • Skab dine egne, unikke, smart-applikationer

Simple. Fast. Comprehensive. Procurement: Conrad Elektronik har stået for teknologi og elektronik siden 1923 og tilbyder et bredt og omfattende sortiment med mere end 750 000 artikler på conradelektronik.dk. Uanset om det drejer sig om grundlæggende teknologi, speciale applikationer, skræddersyede tjenester eller individuelle løsninger, kan brugere af teknologi og elektronik få dækket alle deres tekniske behov via Conrads professionelle Sourcing Platform. Med 19 butikker i Tyskland, og datterselskaber i 16 lande over hele Europa, så er den familieejede virksomhed baseret i Hirschau i det østlige Bayern en af de førende udbydere via flere kanaler af praktisk indkøb hos en enkelt kilde.

Conrad er også førende inden for elektroniske indkøb, e-Procurement. B2B-kunder drager ikke kun fordel af personlig rådgivning fra key account managers, internt salg og virksomhedskonsulenter men også af skræddersyede løsninger til e-procurement. Indkøb af specialprodukter, tilbud, smart bestilling og udlejningstjenester samt ordrer til tiden gør den omfattende portefølje af tjenester komplet.

Det sortimentet, som er til rådighed via Conrads Sourcing Platform, omfatter produkter fra førende producenter og mærker såsom Voltcraft, Toolcraft, Tru Components, Renkforce, Speaka Professional, C-Control og Makerfactory. Kalibrerings- og genkalibreringstjenesten, som er en printpladetjeneste til små serier og prototyper, og 3D-udskrivningstjenesten (enten online eller på 3D-udskrivningscentre i filialerne på stedet) kan hjælpe B2B-kunder, der søger at optimere deres projekter. Conrad Connect, en af de førende Internet of Things-projektplatforme, giver også mulighed for sammenkobling af intelligente enheder, apps og tjenester på tværs af flere producenters enheder til erhvervskrav og personlig brug.