Coor skal fortsat udvikle og levere serviceydelser til flere end 100 kontorer i Sverige for Trafikverket.

Coor forlænger aftale med Trafikverket

Efter en udbudsproces har Coor genvundet aftalen med Trafikverket i Sverige. Coor skal fortsat udvikle og levere serviceydelser til flere end 100 kontorer i hele Sverige. Aftalens værdi anslås til ca. 500 MDKK over seks år (inkl. to optionsår).

Trafikverket er en offentlig instans, som har ansvaret for al trafik på veje, jernbaner, vandet og i luften. Coor har samarbejdet med Trafikverket siden 2012, og efter nu et offentligt udbud har Coor genvundet kontrakten.

- Vi er meget glade for denne tildeling. Trafikverket er en vigtig kunde for os, hvor vi de seneste år har arbejdet hårdt på at møde kundens høje krav på kvalitet, service og effektivitet. Vi har sammen fundet en god balance, og ser frem til det fortsatte nære samarbejde og udvikling af leverancen, siger Klas Elmberg, vice vd hos Coor i Sverige.

Der er tale om en integreret facility management-aftale og indeholder blandt andet serviceydelserne posthåndtering, rengøring, lokaleplanlægning og –styring samt receptionsservice og en kaffeløsning.

- Coor er markedsledende i Norden inden for integrerede FM-løsninger (IFM). Vi er overbeviste om, at der i den offentlige sektor findes stor potentiale for effektive og innovative IFM-løsninger, selvom det på nuværende tidspunkt ikke er så udbredt. Ved siden af aftalen med Trafikverket har Coor aftale med offentlige organisationer som sygehuset Nya Karolinska Solna og politiet i Danmark, hvilket vi er meget stolte over, siger Mikael Stöhr, koncernchef og vd i Coor.

Aftalen vil være gældende efter standard indsigelsesfristen.

Billeder m.v. findes på mynewsdesk.com/dk/coor. Ved mere information, venligst kontakt nedenstående.

Mikael Stöhr, Koncernchef, Coor Group, +46 10 559 59 35, mikael.stohr@coor.com

Klas Elmberg, Vice vd, Coor Sverige, +46 10 559 59 35, klas.elmberg@coor.com

I Danmark servicerer Coor dagligt over 20.000 servicebrugere på mere end 300 adresser. Der er 6.300 medarbejdere ansat, primært i Danmark, Sverige, Norge og Finland og årsomsætningen lød på 6,08 mia. DKK pr. 30.6.16. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.