På billedet fra venstre mod højre Anders Kjellerup, Divisionsdirektør, Property & Soft, Coor, Tomas Zhang Mathiesen, administrerende direktør, Ejendom.com og Søren Klemmesen, Divisionschef, Project Department, Property & Soft.

Coor indgår samarbejde med Ejendom.com

Mursten, mørtel og måden vi bygger og lever i bygninger på skal ændres radikalt, hvis vi skal udlede mindre C02 fra vores bygninger. Derfor har facilitygiganten Coor indgået samarbejde med Ejendom.com, der via deres cloudløsning kan hjælpe virksomheder med at øge bæredygtigheden i en bygning og samtidig optimere bygningens værdi.

Med det nye samarbejde får Coors kunder adgang til en digital løsning, der giver total transparens over en bygnings data. Kunden kan se alle data på en bygning og koble energimærkning og energiforbrug sammen. Det gør, at virksomheder kan generere investeringsplaner, der både på kort og lang sigt giver svar på, hvordan man optimerer på både bæredygtighed og økonomi.

Anders Kjellerup, Divisionsdirektør, Property & Soft, Coor, fortæller:

- For os som virksomhed er det en bunden opgave at levere på at bidrage til de internationale mål om at sænke CO2-udledningen. Det at opføre, forbedre og bruge bygninger står for 40 procent af hele klodens C02-emissioner. Det Internationale Energi Agentur har beregnet, at emissioner fra bygninger skal være mere end halveret i 2030, hvis verden skal indfri det såkaldte ”net-zero scenarie”. Vi vil sammen med vores kunder være med til at sikre, at vores børn og børnebørn ikke står med en kæmpe bygningsmasse, der udleder for meget C02 og samtidig ingen værdi har, hverken økonomisk eller som brugsbygninger.

Anders uddyber videre om de langsigtede muligheder:

- Samarbejdet sikrer, at vi kan lave bæredygtige investeringsplaner for de næste 10 år, koble det sammen med forbrugsdata for evaluering på energimærkning og integrere det med vedligeholdelsesdata. Det giver et optimalt ”Total cost of ownership” og skaber transparens for kunderne der vil have direkte adgang til portalen pr. bygning.

Startup sikrer banebrydende løsninger til kunderne

Samarbejdet er opstået gennem Coor´s partnerskab med Proptech Denmark, som er en accelerator- og inkubator for startups inden for ejendomsbranchen med fokus på digital udvikling, transformation og bæredygtighed i ejendomsbranchen, uddyber Anders:

- Vi har håndplukket vores samarbejde med Ejendom.com fra Proptech Denmark, fordi vi der har adgang til de allermest banebrydende startups inden for ejendomsbranchen. Sammen med dem kan vi tilbyde vores kunder fremtidssikrede løsninger der gør, at vores kunder vil opleve endnu mere værdi i deres hverdag.

Tomas Zhang Mathiesen, administrerende direktør, Ejendom.com, uddyber betydningen af samarbejdet med Coor som startup:

- Der bliver ikke skabt mange arbejdspladser i Danmark, hvis ikke de store virksomheder udviser tillid og inviterer startups til at byde ind, og her er Coor rollemodel. Vi er meget stolte over dette samarbejde, og vi glæder til at være en del af Coors digitalisering- og bæredygtighedsrejse samt bidrage med vores it-kompetencer og løsninger til glæde for kunderne.

Regions

Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Coor tilbyder serviceydelser som interne services (soft FM), ejendomsservice (hard FM) og strategisk rådgivning i form af innovation og udvikling af services. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst.

Blandt Coors kunder findes et stort antal større og mindre offentlige og private virksomheder i Norden, bl.a. ABB, Aibel, Politiet, DNV, DSB, Bygningsstyrelsen, Ericsson, Equinor, ICA, Karolinska Universitetssygehus, PostNord, Saab, Sandvik, SAS, Skanska, Telia, VELUX og Volvo Cars. Coor tager ansvar for virksomhedens aktiviteter i forhold til kunder, medarbejdere, ejere samt virksomhedens påvirkning på samfundet og miljøet i et bredere perspektiv

I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Årsomsætningen ligger på ca. 7,9 mia. DKK (pr. 31.12.22).Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.