Forlænget Coor-partnerskab skal styrke den daglige drift og bæredygtighed i MAN Energy Solutions

Stærkt samarbejde, stabil drift med høj kvalitet og fælles strategisk fokus på bæredygtighed gør, at MAN Energy Solutions og Coor nu forlænger partnerskabet frem til 2028.

Siden 2018 har Coor været MAN Energy Solutions IFM-partner. Nu er de to virksomheder blevet enige om at forlænge samarbejdet i yderligere fem år. Den nye aftale løber frem til sensommeren 2028 og inkluderer løsninger på alt fra reception og kantine til vedligeholdelse af bygninger, udearealer og affaldshåndtering på Man Energy Solutions’ seks danske sites.

Udover at servicere 82.500 kvm skal Coor yde rådgivning i forhold til at optimere driften og udvikle den fælles ambition om at skabe flere bæredygtige alternativer i hverdagen.

”Vi har et stærkt partnerskab med Coor på alle vores lokationer og en klar, fælles interesse om at lykkes. Derudover har Coor været med til at sikre en god og stabil drift af høj kvalitet. Derfor faldt det os helt naturligt at fortsætte kontrakten,” siger Peter Jacobsen, facility manager, MAN Energy Solutions.

Fælles fokus på bæredygtighed i hverdagen og fremtiden

Hos Coor ser man også frem til at fortsætte det tætte partnerskab.

”Vi er stolte af at være MAN Energy Solutions strategiske partner. Vi deler de samme værdier, og begge virksomheder har på hver sin måde et strategisk bæredygtighedsben solidt plantet i forretningen. I takt med at samarbejdet fortsætter med at modnes, kan vi omsætte de mange gode erfaringer til nye fremtidssikrede løsninger, der både højner den daglige drift og efterlader et mere skånsomt aftryk på vores omgivelser," siger Line Pilgaard Caspers, kontraktdirektør, Coor.

Siden partnerskabets begyndelse har modet til at gå nye veje for de gode løsninger været i højsædet. Et markant eksempel er svanemærkningen af MAN Energy Solutions' kantiner. Et ambitiøst og omfattende projekt, hvor Coor og MAN Energy Solutions som nogle af de allerførste på kantineområdet i Danmark har opnået en af verdens skrappeste miljøcertificeringer – ikke bare på én enkelt testkantine, men samtlige kantiner på én gang. Svanemærkningen er ikke blot en unik milepæl for MAN Energy Solutions’ grønne dagsorden. Det har også givet Coor stærke kompetencer i forhold til at certificere flere kantiner i fremtiden. Allerede nu driver Coor 32 ud af landets 48 svanemærkede kantiner.

Coor bistår også med viden og sparring på andre områder. Fx i forbindelse med at fremtidssikre MAN Energy Solutions’ nye sjællandske hovedkontor i Roskilde. Her byder Coor ind med viden om, hvordan man bedst indretter indendørs- og udendørsarealer allerede på tegnebrættet, så de kan lette arbejdsprocesser og fremme eksempelvis mere bæredygtige rengøringsløsninger.

"Vi glæder os meget til de kommende år, hvor vi sammen kan udforske nye bæredygtighedsinitiativer og skabe endnu mere værdi for begge virksomheder," siger Line Pilgaard Caspers, kontraktdirektør, Coor.

Fakta om MAN Energy Solutions-kontrakten
MAN Energy Solutions er markedsledende inden for udvikling af motorer til fremdrivning af større skibe. Virksomheden har i Danmark cirka 2000 medarbejdere fordelt på seks lokationer: Teglholmsgade 35, Teglholmsgade 41, Dieselhouse, Frederikshavn, Holeby og Ishøj.

Kontrakten er en IFM-kontrakt, der gælder for samtlige lokationer. Inden for Property dækker den handyman, teknisk vedligehold, vedligeholdelse af bygninger og affaldshåndtering. Dertil kommer gartner, snerydning, rengøring og kantineservice samt post, reception og servicedesk. Kontrakten blev oprindelig indgået i 2018 og er siden udvidet af flere omgange. Den nye kontrakt blev underskrevet den 30. december 2023 og løber til sensommeren 2028.

Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Coor tilbyder serviceydelser som interne services (soft FM), ejendomsservice (hard FM) og strategisk rådgivning i form af innovation og udvikling af services. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst.

Blandt Coors kunder findes et stort antal større og mindre offentlige og private virksomheder i Norden, bl.a. ABB, Aibel, Politiet, DNV, DSB, Bygningsstyrelsen, Equinor, ICA, Karolinska Universitetssygehus, PostNord, Saab, Sandvik, SAS, Skanska, Telia, VELUX og Volvo Cars. Coor tager ansvar for virksomhedens aktiviteter i forhold til kunder, medarbejdere, ejere samt virksomhedens påvirkning på samfundet og miljøet i et bredere perspektiv

I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Årsomsætningen ligger på ca. 7,9 mia. DKK (pr. 31.12.22).Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.