Copenhagen Medical afholder endnu en Job- og uddannelsesmesse

Manglen på medarbejdere i særligt service- og detailbranchen er fortsat stor. På samme tid er arbejdsbehovet dalende for Copenhagen Medicals mange podere. Derfor afholder Copenhagen Medical nu endnu et matcharrangement mellem virksomheder og kandidater, der skal skabe nye jobs.

Når alle kvikttestcentre lukker den 9. oktober vil en del af Copenhagen Medicals podere stå uden arbejde. Samtidig mangler især service- og detailbranchen medarbejdere. Det er derfor oplagt at bringe de to parter sammen.

Det gjorde Copenhagen Medical 1. september med en stor succesfuld jobmesse i Fælledparken og da arrangementet var så populært hos både kolleger og virksomheder, gentages det nu.

”På baggrund af den fortsat store interesse for vores mange kollegaer i Copenhagen Medical, har vi valgt at afholde endnu en job- og uddannelsesmesse. Det sker torsdag d. 23. september i Bella Centeret. Her vil 30 nye virksomheder stå klar til at tale med de mange kandidater. Ydermere vil der også være uddannelsestilbud at finde på messen. Populariteten er fortsat stor og der er helt ’udsolgt’ fra både virksomheders og kollegers side,” siger pressechef i Copenhagen Medical Trine Baadsgaard.

Blandt virksomhederne er bl.a. Rema 1000, Change Lingerie, Coop, D’Angleterre, Salling Group og Tivoli.

Denne gang har Copenhagen Medical slået sig sammen med Ishøj Covid-19 vaccinationscenter og det er Københavns Erhvervshus der faciliterer arrangementet. Ved jobmessen i september var der udover virksomheder også fokus på Sosu-udddannelsen. Denne gang har Copenhagen Medical indgået et samarbejde med Kriminalforsorgen, der også søger nye kolleger, der ønsker at uddanne sig og arbejde i det felt.

”Vi har et stort ønske om at bygge en bro for vores dygtige kollegaer til erhvervslivet. De har leveret en service ud over det sædvanlige, da det gjaldt og de fortjener alle at komme godt videre,” siger Trine Baadsgaard.

Copenhagen Medical A/S er importør og distributør af Covid 19 Antigen- og antistof test fra sydkoreanske SD Biosensor. Driver kvik-testcentre i en række kommuner i Region Hovedstaden.